Johann Frank z firmy Airport Consulting Vienna, ktorá je súčasťou konzorcia, povedal, že "za 66 percent akcií letísk sme ponúkli najviac, a to 9,06 miliardy korún".
Konzorcium Two One, ktoré tvorí viedenské letisko Schwechat, Raifeissen Zentralbank a finančná skupina Penta, ponúklo podľa informácií SME za akcie 6,9 miliardy. Komisia ho odporučila za víťaza, hoci podľa informácií z komisie mala rozhodovať najmä cena.
Predstavitelia konzorcia ISAP sa so sťažnosťou obrátili na ministrov dopravy, financií a hospodárstva Pavla Prokopoviča, Ivana Mikloša (obaja SDKÚ) a Jirka Malchárka s tým, že "niečo neprebehlo správne". V liste ich upozornili, že poradca a komisia ISAP-u neuznali z jeho ponuky zhruba 3,5 miliardy korún.
Štátny tajomník ministerstva dopravy Ján Kotuľa (KDH) povedal, že tendrom sa bude zaoberať predsedníctvo KDH, ktoré dá svojim ministrom signál, ako majú vo vláde hlasovať. "Naši poslanci sa o priebeh výberového konania intenzívne zaujímajú."
Kotuľa si chce vyjasniť názor na mnohé otázky vrátane cenovej ponuky ISAP-u, ale aj rizík, ktoré by mohli vyplynúť zo spojenia viedenského a bratislavského letiska. Potvrdil, že v minulosti podporoval skôr konkurenciu medzi oboma letiskami.
Ak bude mať KDH výhrady voči preferovanému záujemcovi, svoj postoj oznámi ešte pred rozhodnutím vlády, dodal Kotuľa.
Včera sa k letiskám vyjadril aj opozičný Smer. Jeho predseda Robert Fico vyhlásil, že ak bude mať Smer hlavné slovo v budúcej vláde, presadí zrušenie privatizácie. Novinárom rozdal analýzu belgických právnikov, podľa ktorej by spojenie viedenského a bratislavského letiska mohlo byť v rozpore s európskou ochranou hospodárskej súťaže. Objednávateľa tejto analýzy odmietol Smer zverejniť.