Nemecká hospodárska a obchodná komora (DIHK) uverejnila prieskum o možnom dosahu tohtoročných majstrovstiev sveta vo futbale na nemeckú ekonomiku. Zúčastnilo sa na ňom približne 20-tisíc nemeckých podnikov. Prezident DIHK Georg von Braun podčiarkol v nedeľníku Bild am Sonntag, že MS 2006 vytvoria nové pracovné príležitosti a prispejú k rastu HDP.
Takmer každá šiesta nemecká firma očakáva od šampionátu pozitívny vplyv na svoje podnikateľské aktivity. V okolí dvanástich štadiónov je to dokonca každá piata firma. Podľa prieskumu DIHK majstrovstvami spôsobený nárast konzumu, investícií do infraštruktúry a zvýšenie nemeckého imidžu vo svete znamenajú dodatočný rast HDP o tretinu percenta. Turnaj prinesie so sebou takisto vznik 60-tisíc nových pracovných miest. Tretina z nich by mala mať stály charakter, čiže mala by sa zachovať aj po šampionáte.
Bild am Sonntag zdôrazňuje, že dominantným faktorom pre rast HDP bude zvýšená spotreba ako nemeckých fanúšikov, tak aj turistov zo zahraničia. V tejto súvislosti prináša náhľad hlavného konateľa Nemeckého maloobchodného zväzu Holgera Wenzela, ktorý očakáva počas MS 2006 mimoriadny nárast maloobchodného obratu o 2,2 miliardy eur.
Denník Frankfurter Neue Presse informuje, že nemecký minister hospodárstva Michael Glos vyzval jednotlivé spolkové krajiny, aby počas šampionátu uvoľnili otváracie hodiny pre obchody a výnimočne povolili počas pracovných dní 24-hodinový predaj. Ako prvá spolková krajina tak medzičasom spravilo Hesensko. Podľa von Brauna majú počas MS 2006 najlepšie odbytové vyhliadky hotely a reštaurácie, bezpečnostné služby, ako aj pivovary a podniky v potravinárskom sektore. Jedine cestovné kancelárie majú strach pred turnajom. Obávajú sa totiž, že nemeckí futbaloví fanúšikovia nepôjdu počas šampionátu na dovolenku do zahraničia, ale radšej zostanú doma a strávia celý turnaj od 9. júna do 9. júla pred televíznou obrazovkou.