Hlavná stanica v Bratislave bola plná ľudí čakajúcich na meškajúce vlaky. FOTO SME - PAVOL FUNTÁL |
il, cestujúcich vyložil pod Kramármi. "Ďalej sme išli peši, v práci som bol po jedenástej."
Podobné to bolo z juhu od Galanty. Vlaky meškali, cestujúci stáli v Bernolákove asi poldruha hodiny. Muž z Galanty, ktorý pracuje v Bratislave, išiel na rýchlik o ôsmej ráno, hovorí: "Na hlavnú stanicu sme prišli o štvrť na dvanásť."
Sneh na rovnej trati vlaku obvykle neprekáža, problémy sú s výhybkami najmä na železničných staniciach. Ak pri snežení fúka silný vietor, výhybky stále zanáša a nedajú sa prehodiť.
"Železničiari majú špeciálne škrabky, ak výhybka zamrzne, ľad rozbíjajú klasicky krompáčmi," hovorí námestník ŽSR Milan Solárik. Podľa neho je na veľkých staniciach, napríklad bratislavskej hlavnej, aj 70 výhybiek. Zamestnanci musia chodiť pri snežení a vetre stále od jednej výhybky k druhej. (rf)
Meškajúce električky, cesty v kopcoch zablokované trolejbusmi, niekoľko menších nehôd. Do večera v Bratislave snežilo a fúkal silný vietor. "Nejazdilo sa úplne zle, lebo cesty boli poloprázdne, ale veľmi zle sa správali chodci. Neuvedomujú si, že autá zle brzdia, prechádzali mimo priechodov. Kým som prišiel do práce, skoro som zrazil štyroch," sťažoval sa vodič. FOTO SME - PAVOL FUNTÁL |