FOTO |
Ako povedal zástupca trnavskej policajnej hovorkyne Viktor Plézel, vodič nerešpektoval svetelnú signalizáciu a cez priecestie prechádzal na červenú. Zrazil sa s vlakom, ktorý smeroval z Budapešti do Prahy. Ten odtrhol prednú časť autobusu. Štyrom ľuďom, ktorí v ňom sedeli, sa nič nestalo. Zachránilo ich, že sedeli úplne vzadu. Jeden z nich v šoku utiekol do polí, kde po ňom pátrali policajti. Neskôr sa sám prihlásil na polícii. Ani vo vlaku nebol nikto zranený.
Predbežná škoda na vlaku i autobuse je 1, 8 milióna korún.
Nehoda sa stala na priecestí bez závor, kde býva viac dopravných nehôd ako na priecestiach so závorami. Závory sú iba na vyše 600 z vyše
2 300 priecestí na Slovensku. Ostatné priecestia sú podľa hovorkyne železníc Nely Blaškovej chránené výstražnými svetlami alebo výstražnými krížmi.
Na železničných priecestiach bolo tento rok asi 100 dopravných nehôd, pri ktorých bolo 50 zranených a 15 usmrtených. Železničná polícia zaznamenala na koľajniciach vyše 30 samovrážd.
Nehody sú podľa Blaškovej spôsobené najmä nedodržiavaním predpisov. Dopravné predpisy kontrolovali koncom roka na priecestiach inšpektori bezpečnosti železníc v spolupráci so štátnou a železničnou políciou v rámci akcie Dávaj pozor a neriskuj. Sledovali najmä nehodové priecestia v okolí Košíc, Zvolena, Bratislavy a Žiliny.
"Zo 40 kontrol sme v 34 prípadoch zistili porušenie zákona. Vodiči prechádzali cez železničné priecestie aj počas výstražného červeného svetla a na priecestí prekračovali rýchlosť," zdôraznila hovorkyňa. Kontroly budú podľa nej náhodne aj naďalej pokračovať.
Pravdepodobným vinníkom zrážky autobusu a rýchlika pri Galante bol vodič autobusu, ktorý nerešpektoval semafor na železničnom priecestí a vošiel do dráhy rýchliku. Zrážku, pri ktorej vlak odtrhol z vozidla celú prednú časť, neprežil. |
FOTO - TELEVÍZIA JOJ |