FOTO - ČTK |
Pri zapísaných zásielkach, čiže listoch určených do vlastných rúk, balíkoch, expresných zásielkach a podobne môže nespokojný zákazník reklamovať nielen neskoré dodanie ako pri obyčajnom liste, ale aj poškodenie, úbytok a zničenie obsahu.
Podať reklamáciu môže každý, kto predloží podaciu potvrdenku, alebo jej kópiu, v prípade obyčajnej listovej zásielky sa podacia potvrdenka nepodáva. Podanie reklamácie je bezplatné.
Informáciu o výsledku reklamačného konania je povinná pošta predložiť do tridsiatich dní.
Ak uzná opodstatnenosť reklamácie klient môže žiadať náhradu škody do šiestich mesiacov.
Cez vianočné sviatky sa stáva, že ľudia posielajú peniaze v obálke či balíku. Oddelenie reklamácií zaznamenalo prípad, keď odosielateľ reklamoval nedodanie obyčajnej listovej zásielky, v ktorej zasielal 1000 libier. Pošta však v zásade zakazuje zasielanie papierových peňazí, mincí a iných cenností v iných ako nepoistených zásielkach.
Náhrady pri reklamácii vo vnútri štátu
* Stratenie, poškodenie balíka bez poistenia
108 Sk x za každých 500 g obsahu + zaplatená sadzba
* Stratenie, poškodenie balíka spoistením
skutočná škoda, najviac do výšky poistenia + zaplatená sadzba
* Nedodanie, zničenie doporučenej zásielky
20 x sadzba za službu
Náhrady pri reklamácii v medzinárodnom styku
* Stratenie, poškodenie balíka bez poistenia okrem '
do sumy 2 322 Sk + 262 Sk
za každý i začatý 1 kg + zaplatená sadzba
* Stratenie, poškodenie balíka bez poistenia do ČR
1 749 Sk + 175 Sk za každý
i začatý 1 kg + zaplatená sadzba
* Stratenie, poškodenie balíka, listu s poistením
skutočná škoda, najviac do výšky poistenia
+ zaplatená sadzba bez sadzby za výšku poistenia
* Nedodanie, zničenie doporučenej zásielky
1 749 Sk + zaplatená sadzba 20 x sadzba za službu