. V tomto roku prichádza s viacerými novinkami, najväčšou z nich je nový charakter konferencie, ktorá sa bude niesť v dvoch programových líniách. Na dôvody zmeny sme sa spýtali partnera organizujúcej spoločnosti Ing. Luboša Sirotu.
„Vlaňajší prieskum medzi účastníkmi naznačil, že by bolo dobré, aby sa konferencia realizovala v dvoch smeroch. Jednak, aby si zachovala svoj vizionársky, novátorsky charakter, aby mapovala skutočne nové trendy v oblasti riadenia ľudských zdrojov. Má to byť priestor určený pre personálnych manažérov a takisto vrcholových manažérov firiem, ktorí chcú mať v tejto oblasti jasno a mapovať skutočne nové veci, ktoré sa v tejto oblasti realizujú vo svete a sú nanajvýš aktuálne. Druhá časť konferencie Vademecum úspešných je špeciálne orientovaná pre výkonný personálny manažment, teda pre ľudí, ktorí majú vo svojej kompetencii také záležitosti ako sú legislatíva, prepúšťanie pracovníkov, motivácia, informačná bezpečnosť, sociálne programy, benefity a podobne. Chceme myšlienky v týchto oblastiach odovzdať ľuďom, ktorí sú v konečnom dôsledku poverení ich realizáciou. Na druhej strane manažérom firiem ponúkneme vizionárske témy, ktoré hovoria viac o globalizácii, nových technológiách, aktivitách vo vzdelávaní, o outsoursovaní určitých činností, etike alebo fungovaní multikulturálnych spoločností. Na konferenciu doposiaľ chodili obe skupiny ľudí, a preto sme sa rozhodli aj programovo obom priblížiť čo najviac.“
Konferencia napíše v tomto roku už svoju ôsmu kapitolu, čo je v našich podmienkach chvályhodné. Ako sa vám darí udržiavať stále trend aktuálnosti a novosti pre personálnych manažérov?
„Snažíme sa na konferencii prinášať stále nové témy a nové tváre. Pri doterajších siedmich ročníkoch sa to vyšplhalo už na 160 tém a prednášajúcich a to je už na náš trh pomerne veľké číslo. Aj preto stále viac siahame po prednášajúcich z Českej republiky. Napokon stále vnímame fakt, že personálny manažment je otázka kulturálna a český pohľad na určité záležitosti je nám predsa len bližší ako napríklad americký. U našich západných susedov sú v mnohých veciach pomerne ďalej a fakt, že vychádzajú z podobných podmienok, aké sú na Slovensku, podporuje náš výber prednášajúcich.
Stále však chceme dodržiavať trend, že ponúkame nové tváre a nové trendy, ktoré naozaj začínajú rezonovať vo svete, a ak aj nie vo svete, tak aspoň v prostredí, ktoré nám nie je príliš vzdialené. Na druhej strane chceme reagovať aj na aktuálnu situáciu na Slovensku a prostredníctvom Vademeca úspešných prezentovať témy, s ktorými sa personalisti v praxi reálne stretávajú.“
Čo považujete za ťažiskové témy konferencie?
„Program sme zostavovali tak, aby bol v maximálnej miere vyvážený a zaberal naozaj široké spektrum tém a mohli si z neho vybrať skutočne všetci účastníci. Čo možno považovať za ťažiskové témy? V súčasnej situácii budú možno zaujímavé príspevky dvoch účastníkov konferencie, ktorých posledné obdobie dalo do určitej miery proti sebe. Najskôr vystúpi minister hospodárstva Ľubomír Harach a po ňom šéf U. S. Steel John H. Goodisch na tému etiky v personálnej práci. Uvidíme.“
Vlani ste na konferencii po prvý raz udeľovali cenu za zaujímavý projekt v oblasti ľudských zdrojov - HR Oscar. Ako to vyzerá s projektom v tomto roku?
„Bola to lastovička, nevedeli sme, ako to dopadne. Ale aj v tomto roku sa ukazuje, že firmy majú čo prezentovať. Myslím si, že garanciou tejto aktivity je zázemie, ktoré sa snažíme vytvárať. Veď víťaza vyberá porota zložená z účastníkov konferencie. Je to číslo pohybujúce sa okolo 160 a sú to odborníci v oblasti ľudských zdrojov. Práve oni vyberajú spomedzi štyroch najkvalitnejších projektov víťazný. Podobne je to aj v predvýberovom kole, kde rozhoduje o postupujúcich štyroch víťaz predchádzajúceho ročníka a sedem odborníkov z Klubu personalistov. Čiže aj tu dostávajú slovo odborníci a sú garanciou dobrého predvýberu projektov. Našou úlohou je vytvoriť pre súťaž zázemie a konferencia je vhodnou platformou pre udeľovanie takéhoto ocenenia. Účastníci konferencie hodnotia súťaž ako výbornú myšlienku, pretože sa môžu so štyrmi najlepšími projektmi bližšie zoznámiť. Navyše podmienkou pre zaradenie do súťaže je, že ide o nové veci, takže aj v tomto prichádza na konferenciu ďalšie novátorstvo. Projekty musia byť v našich podmienkach nové a takisto musia mať za sebou určitú časť realizácie absolvovanú v praxi.“
Popri odbornej stránke konferencie tradične dbáte na to, aby celé podujatie bolo aj príjemným stretnutím ľudí z personalistickej branže.
„Mnohým účastníkom by to možno už aj chýbalo, ak by Nové trendy nemali tradičný spoločenský rozmer. Tento rok sme sa rozhodli na náš hudobný večer pozvať Elenu Vacvalovú, Daniela Hůlku, Katarínu Hasprovú a Máriu Rottrovú. Aj týmto výberom chceme zaručiť prijemnú atmosféru podujatia.“
Pripravujete však aj zaujímavý darček pre vyžrebovaných účastníkov konferencie.
„Generálny partner podujatia DDP Lipa ho pripravila pre dvadsiatich účastníkov. Mal by im uľahčiť ich manažérsku prácu a takisto sme zvolili Compaq iPaq Pocket PC preto, lebo aj personálni manažéri sú stále viac náchylní a tiež nútení využívať pre svoju prácu najmodernejšie technológie. Myslím si, že to bude pre nich zaujímavá odmena.“
Sprievodným podujatím konferencie sa stali aj študenstské Národné dni kariéry, kde ste exkluzívnym partnerom AIESEC-u. Čo ste pripravili pre účastníkov?
„Tentoraz sme pre nich pripravili to, čo by im malo pomôcť pri hľadaní miesta. Pripravujeme prednášku zameranú na zvládnutie prvého kontaktu s potenciálnym zamestnávateľom, interview, i to ako sa správne prezentovať.“