Bratislava 25. februára (TASR) - Nová súkromná slovenská televízia JOJ podporuje čo najrýchlejšie zavedenie takzvaných peoplemetrov, pomocou ktorých sa dá na Slovensku presnejšie monitorovať sledovanosť jednotlivých televíznych staníc. Pred novinármi to dnes vyhlásil šéf českej televízie Nova Vladimír Železný, ktorý stojí aj za projektom TV JOJ.
Situáciu na slovenskom televíznom trhu v súvislosti so zastaraným a nepresným denníkovým výskumom sledovanosti, ktorý sa na Slovensku realizuje dodnes, označil Železný za neprirodzenú. Podľa neho tento spôsob merania sledovanosti nemá dávno vo vyvinutých európskych krajinách čo robiť. Zároveň uviedol, že v Čechách pri prechode z denníkového výskumu na elektronické peoplemetre zaznamenali niekoľko pozoruhodných efektov. Jedným z nich je i fakt, že dovtedajší líder televízneho trhu stratil v priemere 10 až 15 percent svojej sledovanosti.
Ako dôvod tohto fenoménu Železný spomenul, že ľudia si pri denníkovom výskume pamätajú aký program v prime time sledovali, ale nepamätajú si na akú reláciu počas neho prepínali. Navyše niektorých označil za pokrytcov, pretože v dotazníku sa boja priznať, že sledujú chúlostivé a v ostatných médiách škandalizované televízne programy. "K sledovaniu spravodajskej relácie televízie Nova, ktorá bola v tlači s obľubou označovaná za krvavú a brutálnu, sa diváci báli priznať a zaškrtávali, že pozerali verejnoprávne spravodajstvo," povedal. Príchodom elektronického merania sa podľa neho tento pomer zásadne zmenil.
Podľa Železného by sa na spoločnom postupe pri zavádzaní peoplemetrov mali dohodnúť všetky slovenské televízie, pričom by sa tak mohlo stať ešte tento rok. "Bez peoplemetrov nevieme svoje vysielanie dobre programovať a nevieme kvalifikovane predávať reklamu, no nechceme klamať ľudí," dodal. Šéf Novy vyjadril v tomto kontexte ochotu spolupracovať s ďalšími televíziami - so Slovenskou televíziou, Markízou i TA3.
Od 1. apríla bude vysielanie TV JOJ v Bratislave zaradené do základnej ponuky spoločnosti UPC.