vzdialené zhruba 60 kilometrov a mohlo by mať teda záujem eliminovať rozvoj svojho konkurenta.
Obavy z ovládnutia bratislavského letiska Viedňou nahlas vyslovila írska nízkonákladová letecká spoločnosť Ryanair. Tá v súčasnosti začína využívať Bratislavu ako najlacnejšie medzinárodné letisko v regióne. Na druhej strane si viedenské letisko pýta od aeroliniek najvyššie poplatky v Európe a nízkonákladoví leteckí prepravcovia sa mu teda snažia vyhýbať.
Konzorcium TwoOne sa dostalo pod mediálny tlak vyvolaný aj konkurenčnými účastníkmi privatizačného tendra. Pred možnosťou vzniku regionálneho monopolu viedenského letiska varuje firma Airport Consulting Vienna. Tá avizovala, že v prípade výhry konzorcia TwoOne podá podnet na prešetrenie do Bruselu. Šéf letiska Köln-Bonn Michael Garvens, ktoré je rovnako ako Airport Consulting Vienna súčasťou konzorcia ISAP, vyjadril obavy z vysokých cien, ktoré môže monopol priniesť. "Monopoly prinášajú zlé a drahé služby," povedal pre rakúsky Wirtschaftsblatt.
Letisko Flughafen Wien v súvislosti s obavami nehovorí o monopole, ale o výhodách, ktoré by spojenie Viedne a Bratislavy obom stranám prinieslo. Nazýva to synergickými efektmi. Odhady hovoria, že Schwechat prepraví o desať rokov dvakrát toľko cestujúcich ako dnes. Je však pravdepodobné, že tieto odhady sa nenaplnia, ak sa z Bratislavy stane jeho priamy konkurent. (tv)