V Izraeli ten film videl málokto (zatiaľ sa premietal len neoficiálne), diskutujú o ňom však takmer všetci. Ozývajú sa doteraz prísne utajení agenti Mossadu, historici a novinári. Zhodujú sa v jednom: Izrael prišiel o svojho priateľa, Steven Spielberg nakrútil povrchný a nie celkom pravdivý film. Reč je o veľkofilme Mníchov. Opisuje udalosti po masakre izraelských športovcov na olympiáde v roku 1972. V Izraeli ho začínajú premietať 26. januára a uviesť by ho mal sám Spielberg.
Filmový kritik Jack Engelhard v recenzii pre denník Jediot Achronot napísal, že ak bol Spielbergov Schindlerov zoznam kóšer, tak Mníchov je trejfe (opak kóšer, zakázané, nevhodné).
Prečo? Pre Engelharda preto, že Spielberg sa filmom posunul k ľavicovému výkladu izraelsko-palestínskeho konfliktu, pre liberálny denník Haarec pre to, že film je príliš zjednodušujúci a pre ľudí zapojených do skutočného "Mníchova" pre to, že jednoducho nie je pravdivý.
Spielberg tvrdí, že film mal byť modlitbou za mier. Mal ísť proti "špirále násilia", ktorá ovláda celý Blízky východ. To Izraelčanov pobúrilo. Na pojem špirála násilia sú citliví. Tvrdia, že ich akcie proti teroristom nie sú pomstou, ale nevyhnutnosťou a prevenciou pred ďalším terorizmom. Jednoducho nemajú radi, ak ich prirovnávajú k teroristom.
Motív pomsty sa však zrejme ťahá celým filmom. Ten podľa informácií izraelských hercov vychádza z knihy Pomsta kanadského novinára Georgea Jonasa. Knihu a jej zdroje však už viackrát spochybnili.
Problém je aj v tom, že Izrael nikdy oficiálne nepriznal (aj keď je to viac-menej jasné), že pri rôznych atentátoch zlikvidoval časť palestínskeho komanda, ktoré pozabíjalo izraelských športovcov. Spielberg to vo filme prezentuje ako jasnú vec.
Najspornejší je však leitmotív filmu. Podľa Spielberga zaplatilo za smrť 11 športovcov z Izraela 11 palestínskych teroristov. Malo to vyzerať ako príbeh zo Starého zákona: oko za oko, zub za zub. V skutočnosti však zabili 18 Palestínčanov. "Je to hrozné. Ak niekto vidí náš boj s tými, čo nás chcú zničiť, ako oko za oko, nevie, o čom hovorí," povedal agentúre AP izraelský historik Michael Bar - Zohar.
Spielbergovi určite nechýbala odvaha. Nakrútil film o stále živom konflikte. Naposledy to s izraelskými reáliami urobil Otto Preminger. Dvanásť rokov po vzniku štátu Izrael nakrútil film Exodus. Väčšina Izraelčanov ho miluje. Je v ňom jasné, kto je hrdina a kto zlosyn. To sa zrejme Spielbergovi nepodarilo.