Najviac pozerajú televíziu Francúzi, až 70 percent z nich sedí denne pred obrazovkou viac než dve hodiny, najmenej Švajčiari, kde je iba 13 percent takých ľudí. Také sú výsledky medzinárodného prieskumu na Slovensku a v ďalších 13 európskych krajinách na vzorke vyše 6000 respondentov, ktorý spracovala spoločnosť UPC.
Televíziu viac pozerajú starší ako mladí ľudia. Až 69 percent starších respondentov hovorí, že ju pozerá pre informácie. Naopak, pre divákov mladších ako 30 rokov je hlavným dôvodom zábava. Výnimkou je Nórsko, kde televíziu ako zdroj vzdelávania vníma takmer tretina respondentov.
Náboženské televízne programy sleduje u nás 16 percent opýtaných. Podľa viac ako 60 percent by tieto programy televízie mali vysielať, opačný názor má 37 percent.
Vyše polovica ľudí na Slovensku (56 percent) má doma jeden televízor, 33 percent má dva a 11 percent tri a viac prístrojov.
Televízne reality šou zaujímajú podľa výsledkov prieskumu 54 percent opýtaných, ale len tretina respondentov sa ich snaží aj sledovať.
Z mladých je to však až polovica. (tasr, zu)