O plazme a reklame, ktorá zachádza až príliš ďaleko

Už sme si zvykli na to, že všade nás obklopuje reklama na najrôznejšie veci. Mnohí ju už nevnímame, alebo sa o to aspoň usilujeme.

Už sme si zvykli na to, že všade nás obklopuje reklama na najrôznejšie veci. Mnohí ju už nevnímame, alebo sa o to aspoň usilujeme.

Ak by sme toto "všemocné" slovo rozobrali z etymologického hľadiska, možno by sme sa dostali aj k významu znovu klame (re = znovu, klama = klame).

Aj ja som si už zvykol nevšímať si reklamy alebo brať ich s obrovskou rezervou. Nedokážem to v poslednom čase pri dvoch druhoch reklamy, ktoré podľa môjho skromného názoru idú za hranice únosnosti.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Pri prvom vám padne na prvý pohľad do očí červený kríž a veľký nápis "Darujte plazmu." Červený kríž a plazma vo mne vzbudzujú obavu, že tu ide o to najvážnejšie a najvzácnejšie - o zdravie a život. Zatiaľ v tomto prípade ide o supertelevízny prijímač, ktorý si väčšina ľudí dnes nemôže dovoliť, nieto ešte ho darovať.

SkryťVypnúť reklamu

Druhá reklama ma každý deň vyzýva z istého komerčného rádia (predpokladám, že aj z ďalších), aby sme venovali pozornosť "tejto mimoriadnej správe, ktorá sa dotýka celého Slovenska". Znie to minimálne tak, akoby išli oznámiť, že práve vypukla tretia svetová vojna. Nespomeniem si, čoho sa týka presne táto reklama, ale rozhodne to nie je nič také, bez čoho by sa bežný smrteľník nezaobišiel...

Tieto reklamy zašli priďaleko. Zneužívajú fakty, ktoré sa dotýkajú veľmi vážnych vecí ľudského života a spoločenského diania. Čo bude, ak sa, nebodaj, naozaj niečo vážne stane a človek, otupený podobnými bláznivými reklamami, len hodí nad tým rukou? Koho potom budeme brať na zodpovednosť?

kohutiar.blog.sme.sk

Autor: MILAN KOHUTIAR

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  2. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  3. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  4. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  5. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  7. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 706
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 507
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 734
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 518
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 499
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 492
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 2 022
  8. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave! 1 188
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu