Europoslanci útočia na FIFA

BRUSEL - Svetový šampionát vo futbale v Nemecku sa začne o šesť mesiacov (9. júna), pre fanúšikov je však nákup vstupeniek veľkou lotériou.

Medzinárodná futbalová asociácia (FIFA) už síce ich predaj ponúka na internete, ale nikto nemá istotu, že zaplatenú vstupenku neskôr skutočne dostane.

A to zásadne prekáža poslancom Európskeho parlamentu. Liberáli Toine Manders a Alexander Lambsdorff sa chystajú na túto tému vystúpiť na pléne ešte do konca roku.

Prideľovanie vstupeniek sa začne až vo februári budúceho roka, ale za zápis na čakaciu listinu treba zaplatiť okamžite a ľudia si ani nemôžu presne vybrať zápas, na ktorý by chceli ísť. Ak sa na fanúšika nedostane, vráti mu FIFA peniaze až po majstrovstvách a navyše si ponechá poplatok päť eur (približne 190 korún).

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Manders sa domnieva, že ide o porušenie súťažného práva Európskej únie a Európska komisia by mala zasiahnuť. "Je to zneužitie monopolného postavenia. Okrem iného to znamená, že odmietnutí záujemcovia o vstupenky nebudú mať niekoľko mesiacov prístup ku svojim peniazom," hnevá sa holandský europoslanec Manders. Podľa neho ide o porušenie súťažného práva Európskej únie a Európska komisia by mala zakročiť.

Komisia si už vyžiadala od FIFA informácie o podmienkach súťaže. "Ešte nemáme žiadne závery, ale aktívne sa týmto problémom zaoberáme," povedal hovorca komisie Jonathan Todd.

Brusel však zrejme nebude mať ľahkú pozíciu. Futbalová asociácia má totiž sídlo vo Švajčiarsku, ktoré nie je členom Európskej únie. Samotná futbalová asociácia sa bráni, že "takto predáva lístky už dlhšie obdobie a tento rok sa od predchádzajúcich nijako nelíši".

SkryťVypnúť reklamu

Preto tiež česká europoslankyňa Zuzana Roithová, ktorá sa zaoberá ochranou spotrebiteľa, v tom vidí skôr snahu poslancov zviditeľniť sa pred šampionátom. Zároveň uznáva, že ide o príklad zneužívania monopolného postavenia. Ak by totiž na trhu boli iné firmy, ktoré by poskytovali to isté, ale za lepších podmienok, záujemcovia o vstupenky sa obrátia na nich.

Autor: JOHANNA GROHOVÁ, Brusel

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 657
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 428
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 731
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 324
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 430
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 685
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 944
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 254
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu