sú ľudia ochotnejší, ako kedykoľvek predtým, siahnuť hoci aj na dno svojich peňaženiek, vyčerpať debety na bankových účtoch a aj seba pri hľadaní darčekov, ktoré by pod vianočným stromčekom svietili. Obchodníci to vedia
a už niekoľko týždňov pred zažatím sviečky na štedrovečernom stole ponúkajú rôzne zľavy a akcie. Výnimkou
nie sú ani splátkové spoločnosti.
Posledný štvrťrok býva z hľadiska objemu obchodu pre spoločnosť Home Credit Slovakia, a. s. najsilnejším obdobím. ,,Záver roka, ktorý je charakteristický nakupovaním darčekov na Vianoce, je pre našu spoločnosť tradične vrcholom sezóny," konštatuje zástupca spoločnosti, Lenka Vicenová. Počas vianočného obdobia ponúka spoločnosť podľa jej slov variabilitu a možnosť voľby optimálneho riešenia pre každého klienta. ,,Môžu si vybrať zo širokej ponuky obľúbených a osvedčených produktov, ako je možnosť voľby nulovej akontácie - od 0 % výšky mesačnej splátky. Môžu si zvoliť dĺžku splácania úveru i odklad splátok," dodáva.
Čo sa týka objemu poskytnutých úverov v predvianočnom období, rastú
v splátkovej spoločnosti Cetelem Sloven-sko, a. s. v porovnaní s bežným mesiacom v roku o 100 %.
,,Snažíme aj v predvianočnom období ponúknuť širokú paletu výhodných produktov, ktoré poskytnú každému práve to, čo hľadá a čo mu najviac vyhovuje. Našich verných klientov, tak ako každý rok oslovíme konkrétnou ponukou ušitou na mieru spojenou s prekvapením," hovorí Andrea Trebuľová z odboru marketingu tejto spoločnosti.
V predvianočnom období zaznamenáva zvýšený záujem o nakupovanie na splátky aj splátková spoločnosť GE Money Multiservis, k. s. ,,Aj v minulom roku sa potvrdil tento trend, kedy najúspešnejším dňom bol 23. december. Objem poskytnutých úverov počas vianočného mesiaca dosiahol sumu
223 miliónov Sk, čo bolo len prostredníctvom GE Money Multiservis o 46 miliónov korún viac v porovnaní s rokom 2003," konštatuje koordinátorka externej komunikácie Rozália Bajzíková.
Medzi zákazníkmi GE Money Multiservis sú nielen v predvianočnom čase obľúbené produkty s nulovým navýšením, teda zákazník v splátkach vráti tú istú sumu, ktorú si požičal. Tí, ktorí neradi ostávajú dlžní, sa môžu rozhodnúť pre splatenie úveru do 4 me-
siacov od uskutočnenia nákupu
a to bez akýchkoľvek úrokov. Inou alternatívou je odloženie splátok
o 4 mesiace od realizácie samotného nákupu. Zákazník si vyberie akýkoľvek tovar a zažiada o úver vo výške 3 000 až 75 000 Sk. V predajni zaplatí 1/10 z ceny tovaru a zvyšnú časť začne splácať až
o štyri mesiace, počas desiatich mesiacov. ,,V praxi to vyzerá tak, že zákazník nakúpi v decembri vianočné darčeky, ktoré potom začne splácať až v apríli, teda v období, keď už nie je rodinný rozpočet taký zaťažovaný," vysvetľuje
R. Bajzíková.
Medzi najžiadanejšie tovary, o ktoré majú v predvianočnom období zákazníci najväčší záujem, patrí podľa skúseností splátkovej spoločnosti Quatro a. s., elektronika, zvlášť čierna - televízory, DVD, videá, hifi - veže, kamery, ďalej mobilné telefóny a počítače.
Na podporu predvianočného nakupovania spoločnosť pripravila aj predvianočnú kampaň "najľahšia splátka". Quatro s najľahšou splátkou prináša do predajní ľahké a zároveň jednoduché splácanie s mesačnou splátkou iba
300 Sk. ,,Počas reklamnej kampane má zákazník možnosť vybrať si výrobok na splátky do 18 000 Sk a zvoliť si ľubovoľnú akontáciu od 0 % do 50 % s tým, že mesačná splátka bude vždy 300 Sk mesačne," vysvetľuje vedúca oddelenia marketingovej komunikácie Karin Súlety.
Zdôrazňuje, že nákup na splátky je úplne bez potvrdení, stačia dva doklady totožnosti. Platí to však len pre zamestnaných občanov.
Splátková spoločnosť Triangel má výhodu, že jej zákazníci nemusia zažívať predvianočný stres behaním po obchodoch, ale môžu si naozaj pohodlne objednávať všetky výrobky z jej katalógov a letákov. Práve táto skutočnosť sa podľa slov K. Súlety odzrkadľuje na zvýšených predvianočných nákupoch.
Podobne, ako v spoločnosti Quatro, aj prostredníctvom Trianglu môže zákazník počítať so splátkou 300 korún mesačne. ,,Keďže dodacie lehoty všetkých výrobkov sú do 24 hodín a do troch dní, stihnú nakúpiť včas aj tí zákazníci, ktorí sú zvyknutí všetko ponechať si na poslednú chvíľu," uzatvára K. Súlety.
(ere)