i a ktorí potrebujú využívať finančné služby pre svoje bežné účely," vysvetľuje riaditeľ odboru segment obyvateľstva vo Všeobecnej úverovej banke Marek Ilčin.
Personálny inzerát na obsadnie takejto pozície pravdepodobne nenájdete - top manažérov takejto kategórie firmy zvyčajne obsadzujú z vnútorných zdrojov alebo ich hľadajú prostredníctvom headhunterských agentúr. Marek Ilčin sa na dostal na svoj terajší post kombináciou oboch spôsobov. "To, že pracujem v banke nie je náhoda, to som chcel vždy. Ale presne takúto oblasť som pôvodne nemal na mysli - zaujímali ma iné oblasti retailového bankovníctva," hovorí Iľčin. "V banke som začal robiť na polovičný úväzok už počas štúdia na vysokej škole ako marketingový analytik a potom nasledoval vcelku prirodzený interný postup až do určitého momentu."
Na svoj súčasný post postúpil Marek Ilčin z pozície vedúceho oddelenia produktového marketingu a direct marketingu - ponúkli mu ho po odchode predchádzajúcej riaditeľky, pretože detailne poznal prácu jedného oddelenia a o ostatných mal postačujúci prehľad.
A aké musí človek spĺňať predpoklady pre takýto post? Marek Ilčin vyštudoval ekonomickú univerzitu a má za sebou 7 rokov práce v marketingu. Dnes do oblasti záujmu jeho odboru patrí marketing, elektronické bankovníctvo, call centrum a služby klientom - funkcia takzvaného ombudsmana. Súčasťou jeho práce je aj koordinácia marketingových aktivít pre obyvateľstvo a s tým súvisiace marketingové prieskumy. "V tejto oblasti sa vyznám, pretože som takéto prieskumy zadával. Viem, aké potrebujeme dostať informácie," hovorí Ilčin. "Dostávam kompletné správy z takýchto prieskumov a keď sa zjavia zaujímavé alebo nečakané výsledky, pozerám sa na mateiály podrobnejšie."
Okrem odbornosti sa v takejto funkcii kladie veľký dôraz na zodpovednosť. "Keď má človek na starosti to, ako komunikuje banka, musí mať samozrejme vysokú mieru zodpovednosti," hovorí Ilčin. "Analytické myslenie nie je až také dôležité; treba však dobre poznať trh a vedieť sa vcítiť do pozície klienta, aby marketingová aktivita alebo služba bola úspešná, aby ju ľudia vzali."
A aké vlastnosti a vedomosti by mal mať človek, ktorý chce nastúpiť do banky a zaujímať sa napríklad aj o podobné miesto? "Potrebuje najmä zdravý rozum - ostatné sa naučí tu. Musí mať samozrejme základné znalosti o bankovom a finančnom prostredí a musí poznať ekonomické termíny a vzťahy," vyratúva Ilčin.
(gal)