Samotné banky zdôrazňujú, že ide o špeciálne služby, ktoré sa môžu líšiť svojim rozsahom, objemom spravovaných investícií, množstvom vykonávaných operácií. A tak len veľmi neradi, hovoria, koľko stoja vo všeobecnosti služby privátneho bankovníctva. Aj v tomto, zdá sa, vidieť diskrétnosť tejto služby.
Marta Krejcarová, ČSOB
"Keďže ide o investovanie vyšších súm, poplatky sú výrazne individuálne, t. j. nie je možné hovoriť o konkrétnych sumách."
Alena Walterová, VÚB
"Zvyčajne je to fixný poplatok z objemu spravovaného majetku plus poplatky za transakcie s cennými pa-piermi. Klienti privátneho bankovníctva VUB už neplatia žiadne vstupné poplatky za nákup podielových fondov, poplatky za evidenciu domácich a zahraničných cenných papierov a podobne.
Elena Penzes-Strobl, Istrobanka
"Výška poplatkov sa odlišuje v závislosti od druhu poskytovanej služby
- t. j. či ide o portfóliový účet alebo o investičné bankovníctvo. Poplatky sa inkasujú mesačne. Sadzobník je k dispozícii aj na internete."
Miriam Fuňová, Slovenská sporiteľňa
"Základným poplatkom spojeným so správou finančného majetku je poplatok za riadenie portfólia, ktorého výška
je odvodená od objemu prostried-
kov v správe a zvolenej investičnej
stratégie."
Roman Začka, Tatra banka
"Výška a spôsob spoplatnenia nášho servisu sa odvíja od charakteru starostlivosti, v zásade poskytujeme tri modely starostlivosti podľa dohody s klientom. Privátny klient si môže zvoliť spoplatnenie závislé od objemu spravovaných aktív, paušálny mesačný poplatok alebo individuálne spoplatnenie každého úkonu a vykonaného pokynu na nákup a predaj cenných papierov. Charakter starostlivosti, rovnako ako aj úroveň odmien za poskytnuté služby priblíži klientovi privátny bankár na osobnom stretnutí."
Andrea Kollárová, HVB Bank
"Privátne bankovníctvo poskytuje banka bezplatne. Klientovi sú spo-
platnené len jednotlivé služby a produkty, ktoré využíva a to zväčšia indivi-
duálne."
Michal Šubín, Privatbanka
"V prevažnej miere sú poplatky stanovované individuálne v závislosti od štruktúry, ako aj od celkového objemu obchodu, resp. vzťahu medzi klientom a bankou, pričom poplatková štruktúra je maximálne transparentná."
Katarína Ševčíková, UniBanka
"Poplatky sa stanovujú na individuálnej báze." (sbr)