Aby bol niekto úspešným podnikateľom, musí spĺňať určité predpoklady. Talentovaných mladých ľudí, ktorí dokážu rýchlo naštartovať úspešnú kariéru, zrejme nie je až tak veľa. Tí odvážni si svoje manažérske schopnosti môžu vyskúšať v rámci medzinárodného projektu Global Management Challenge Euromanager (GMC Euromanager). Je to vlastne hra, v ktorej tímy súťažiacich riadia svoju
fiktívnu spoločnosť v simulovanom firemnom prostredí, ktoré zodpovedá podmienkam na trhu Európskej únie a jeho zákonitostiam. Aby bola ich firma na trhu úspešná, ich úlohou je zvládnuť všetky oblasti riadenia.
Euromanager je najväčší projekt tohto druhu na svete s viac ako dvadsaťročnou tradíciou.
Spoločnosť Microsoft je aj tento rok generálnym partnerom tejto súťaže. Okrem toho, po odbornej stránke podporuje dva súťažné tímy, poskytuje pre víťaza celoslovenského finále aj zaujímavú cenu - príležitosť pozrieť sa zblízka na každodenný život medzinárodnej firmy. Členovia najúspešnejšieho Microsoft-tímu budú mať možnosť absolvovať manažérsku jednotýždňovú stáž v spoločnosti Microsoft Slovakia a tieňovať niektorých jej vedúcich pracovníkov.
"Podpora a skvalitňovanie vzdelávania by nemala byť len fráza. Do projektu GMC Euromanager sme sa zapojili už štvrtý raz, pretože podporuje zdravú súťaživosť medzi študentmi a dáva im priestor ukázať svoju šikovnosť a schopnosť pretransformovať poučky do manažérskych rozhodnutí," povedal generálny riaditeľ spoločnosti Microsoft Slovakia Róbert Šimončič. "Počas minulých ročníkov projektu sme sa stretli s najrôznejšími mladými ľuďmi. Spájalo ich nadšenie a cieľ dotiahnuť to ďaleko," dodal Róbert Šimončič.
Vzdelávanie je v spoločnosti Microsoft súčasťou poslania. Považuje ho za základný predpoklad pozitívnych zmien v živote aj práci svojich zamestnancov. Pre talentovaných študentov ponúka okrem spomínaného projektu GMC Euromanager ďalšie možnosti, ako získať cennú prax pre budúcu kariéru. Jednou z nich je program EMEA Sales Academy. Vybraní študenti, ktorí ukončili vysokoškolské štúdium, môžu v rámci neho absolvovať dvojročnú prax priamo v spoločnosti Microsoft. Cieľom tohto programu je vychovať technických špecialistov a odborníkov pre oblasti obchod a marketing, ktorí sú schopní orientovať sa v podnikovom prostredí, komunikovať s rôznymi skupinami v inej časti firmy a podieľať sa na skupinových projektoch. Absolventi po skončení vysokoškolského štúdia pracujú počas dvoch rokov v takých podmienkach, aby pre nich nebolo ťažké prejsť z akademického prostredia do praxe. Stará sa o nich skúsený zamestnanec (mentor), ktorý má na starosti ich pracovné zaradenie, vnútrofiremnú komunikáciu a v podstate všetko, s čím sa v praxi stretnú. Niektorí študenti majú možnosť dostať sa aj do samotného Redmondu, sídla spoločnosti Microsoft.
Silné zázemie pre ďalšiu kariéru talentovaných mladých ľudí dáva aj ďalší študentský program - Shadowing, teda tieňovanie manažérov spoločnosti Microsoft. Študenti, ktorí sa zúčastňujú tohto programu sa jeden týždeň pohybujú po boku manažéra spoločnosti a absolvujú s ním celý pracovný deň vrátane rokovaní, porád, interview. Zoznamujú sa s náplňou jeho práce, metódami riadenia, overenými pracovnými postupmi a prenikajú do organizácie a riadenia spoločnosti. Nasávajú atmosféru vo firme a porovnávajú svoje teoretické vedomosti so získanými informáciami. Na Slovensku sa tento program úspešne rozbehol tento rok.
Viac informácií o programoch spoločnosti Microsoft v oblasti podpory vzdelávania nájdete na stránkach http://www.microsoft.com/cze/
careers/studenti/default.mspx