BRATISLAVA - Značka Škoda si v 3. štvrťroku posilnila pozíciu lídra na trhu v strednej a východnej Európe. Jej Škoda Fabia bola podľa analýzy spoločnosti Jato Dynamics najpredávanejším autom v regióne v treťom kvartáli, za ňou nasledovala Dacia Logan a nová Škoda Octavia. Kategória terénnych vozidiel zaznamenala v regióne najvyšší - 45,7-percentný nárast predaja. Hoci najpredávanejším modelom bola Škoda Fabia, najvyšší medziročný nárast na trhu zaznamenala Dacia Logan, nasledovaná Fabiou, Octaviou, Astrou a Renaultom Mégane.
Predaj Škody vzrástol v sledovanom období medziročne o 5,7 percenta. Dobrý predaj nového Loganu a následné zvýšenie tržieb o 32,1 percenta oproti 3. štvrťroku 2004 pomohli Dacii udržať sa na druhej pozícii. Do rebríčka top 5 značiek v regióne sa v júli až septembri dostali ešte Renault, Volkswagen, ktorého predaj vzrástol o 13,7 %, a Opel. (tasr)