Sociálna poisťovňa doteraz nestihla preposlať na osobné účty miliardu korún. ILUSTRAČNÉ FOTO - SME ARCHÍV |
ostí avizoval šéf dôchodkovej firmy skupiny Allianz Jozef Paška.
Sociálna poisťovňa podľa Asociácie dôchodkových správcovských spoločností ešte nezaslala približne desatinu príspevkov na dôchodkové sporenie. Výkonný riaditeľ najväčšej dôchodkovej firmy Credit Suisse Dušan Doliak tvrdí, že omeškanie platieb zo Sociálnej poisťovne na osobné dôchodkové účty sa môže pohybovať medzi 40 až 60 dňami.
"Veľmi často si to klient potom vysvetľuje tak, že peniaze zadržiava dôchodková firma," povedal Doliak. Správcovské spoločnosti však podľa neho pripíšu prostriedky na účet klienta v rovnaký deň, ako ich dostanú zo Sociálnej poisťovne.
Problémy podľa dôchodkových firiem vznikajú najmä v Sociálnej poisťovni pri párovaní údajov o výške poistného v elektronicky zaslaných výkazoch s reálne zaplatenou sumou poistného, ktorú zamestnávateľ odviedol na účet Sociálnej poisťovne. Podľa informácií asociácie je úspešnosť takéhoto párovania veľmi nízka a následná náprava trvá aj niekoľko mesiacov.
Predseda rady riaditeľov poisťovne František Halmeš pripustil, že ide síce o 13 percent príspevkov, no podľa neho ide predovšetkým o tých poistencov, ktorých zamestnávatelia nesprávne vyplnili výkazy, a preto nebolo možné spárovať platby. Halmeš povedal, že príspevky na dôchodkové sporenie meškajú aj v prípade ľudí, za ktorých by mal platiť poistné štát, ale nie sú prihlásení do Sociálnej poisťovne. Poisťovňa takisto nemôže odviesť platby za živnostníkov poistených dobrovoľne, ktorí poistné nezaplatili.
Halmeš pripustil, že pri takom množstve operácií sa vyskytne určité percento chybovosti. Odhaliť ho má revízia systému, ktorá by sa mala skončiť na budúci týždeň. "Ani jeden poistenec, ktorý by mal mať peniaze na svojom účte v dôchodkovej firme, o ne nepríde," zdôraznil Halmeš. Sociálna poisťovňa nedávno rozviazala pracovný pomer so šéfom informatiky.
(sita, tv)