MÉDIÁ: Rozhodnutie súdu je prejavom právnej neistoty, tvrdí právnik
BRATISLAVA 20. februára (SITA) - Rozhodnutie Najvyššieho súdu v kauze okolo televízie Joj je prejavom právnej neistoty, ktorý môže byť negatívnym signálom pre potenciálnych zahraničných investorov. Pre agentúru SITA to uviedol Pavol Blahušiak, advokát kan
SITA
Tlačová agentúra
Písmo:A-|A+ Diskusia nie je otvorená
celárie Dedák & partners, ktorá sa zaoberá aj zahraničnými investíciami, mediálnym právom a poradenstvom pre prevádzkovateľov rozhlasového a televízneho vysielania, ako aj pre vydavateľov periodickej a neperiodickej tlače. "Z mojich skúseností môžem potvrdiť, že pre investora je stabilita podnikateľského prostredia a vymáhateľnosti práva kľúčovým faktorom pri rozhodovaní o investícii do krajín strednej a východnej Európy", hovorí Blahušiak. Aj napriek tomu, že Najvyšší súd SR rozhodoval len o predbežnom opatrení, môže vzniknutá situácia ohroziť prílev niektorých investícií do elektronických médií, domnieva sa právnik. Podľa neho sa takéto riziká napokon negatívne prejavia aj na zvýšení bariér pre vstup nových subjektov na trh, ako aj na znížení pružnosti mediálneho trhu.
Najvyšší súd SR v pondelok dočasne pozastavil rozhodnutie Rady pre vysielanie a retransmisiu (RVR) o pridelení 52. kanála Žilina Krížava spoločnosti Mac TV Košice, ktorá vlastní licenciu na televíziu Joj. Súd tak rozhodol na základe námietky TV Markíza, ktorá sa v minulom roku tiež uchádzala o žilinskú frekvenciu. Podľa súdu mohla RVR svojím rozhodnutím spôsobiť majetkovú ujmu všetkým účastníkom konania. Markíza ju odhadla na 40 až 60 miliónov korún. Do konca týždňa však NS SR svoje rozhodnutie pravdepodobne prehodnotí. Podľa predsedníčky senátu Najvyššieho súdu Evy Babiakovej tak urobí až po doručení vyjadrenia RVR a spoločnosti Mac TV k predbežnému opatreniu, pričom bude skúmať, či ešte trvajú dôvody na odklad výkonu rozhodnutia RVR. Mac TV sa má tiež vyjadriť, aké škody by jej mohli byť spôsobené týmto súdnym rozhodnutím.
Podľa generálneho riaditeľa Joj TV Richarda Rybníčka preinvestovala Česká produkční invest, investor projektu novej komerčnej televízie Joj, okolo 100 miliónov korún a prípadnú stratu vyčíslil na asi jednu miliardu.