Malé mäsiarstvá ožívajú. FOTO SME - MICHAL PIŠKO
Vedúci malej predajne mäsa v centre Nových Zámkov Koloman Šooky povedal, že "predaj sa nám zvýšil o 15 až 20 percent". Podobnú skúsenosť má aj majiteľ predajne Mäso Urbánek v centre Trenčína Juraj Brezovák, podľa ktorého po nástupe hypermarketov ubudli zákazníci, "no teraz sa začínajú vracať".
Majiteľ malej mäsiarne v Košiciach má síce stálych zákazníkov, ale aj tak má na obchodné reťazce ťažké srdce. "Mäso predávajú často za cenu, za ktorú ho ja nakupujem. Hypermarketom môžeme konkurovať len kvalitou a ochotou. Niekedy mám pocit, že zákazníci sú nepoučiteľní. Namiesto mäsa kúpia aj hnoj, keď je v akcii."
Marta Škundová z Trenčína kúpila pokazené kura v supermarkete asi pred mesiacom. "Záruku malo uvedenú do toho dňa, keď som ho však doma odbalila, bolo zelené a odporne páchnuce," hovorí. Pokazené kura reklamovala, peniaze jej vrátili.
Predavačka v bratislavskom Tescu sa zasa sťažovala, že zákazníci chcú, "aby sme im odbalili zabalené mäso, ale to sa nesmie".
Ľudia prestávajú v hypermarketoch kupovať najmä grilované kurence. Potvrdili to všetci oslovení predavači v prevádzkach obchodných reťazcov v Bratislave.
(mip, mp, bej, sen)
Ako kupovať zabalené mäso
Keď zákazník kupuje balené potraviny, mal by poznať informácie uvedené na etikete. Povinne sa musia uvádzať nasledujúce informácie:
* názov výrobku
* zloženie výrobku
* netto váha
* dátum trvanlivosti, pre potraviny podliehajúce skaze aj dátum spotreby
* špeciálne podmienky pre skladovanie a používanie
* kontaktné informácie o dodávateľovi, výrobcovi, predajcovi alebo všeobecne o niekom zodpovaednom
* miesto výroby alebo pôvodu