BRATISLAVA - Slovenská televízia porazila v piatok v hlavnom vysielacom čase druhou sériou SuperStar reality šou na komerčných televíziách.
STV mala podiel na trhu 40,3 %, to znamená, že najviac divákov nad 12 rokov, ktorí v tom čase sledovali televíziu, pozeralo SuperStar II. Televízia JOJ mala s Vyvolenými podiel na trhu vo výške 17,5 %, Markíza s Big Brother 18,7 %.
SuperStar II dosiahla v piatok maximálnu sledovanosť 19,5 %, čo prestavuje asi 900-tisíc divákov, v istom momente ich bolo až 1,2 milióna.
Člen vedenia STV Branislav Záhradník povedal, že sledovanosť prvého dielu SuperStar II bola takmer na desatinu percenta rovnaká ako sledovanosť prvého dielu tejto šou z minulého roku. Momentálny úspech je však podľa neho o to výraznejší, že na televíznom trhu je dnes mimoriadna konkurencia, pretože televízie bojujú o diváka nákladnými formátmi, čo vtedy nebolo.
Mediálny analytik Miloš Mistrík a člen licenčnej rady povedal, že "zrejme sa tu už prejavuje únava z ostatných reality šou, kde sa deje stále to isté".
Psychologička Elena Hradiská považuje výsledky, ktorá vyplynuli z priamej konfrontácie troch veľkých projektov, za "zaujímavý jav, hodný rozboru".
Podľa psychológa Dušana Fabiana, ktorý pracoval aj pre reality šou Dievča za milión a Mojsejovci, výsledky ukázali, že ľudí viac priťahuje niečo, kde sa ukazuje istá zručnosť. "Spievanie je užitočné, dá sa povedať, že aj liečivé," povedal Fabián. Podľa neho sú piatkové výsledky v tomto kontexte dobrá správa.
(mt, r)
Podiel na trhu v piatkovom prime time
SuperStar II, prvá časť | 40,3 % |
Super Star II, druhá časť | 43,8 % |
Big Brother | 18,7 % |
Vyvolení | 17,5 % |
Podiel na trhu znamená, koľko ľudí nad 12 rokov z tých, ktorí mali zapnutý televízor, pozeralo daný program.