Na trhu luxusných limuzín najvyššej triedy je poriadny pretlak a vládne tu silná konkurencia. Koncern Volkswagen je zastúpený značkou Bentley, BMW má Rolls Royce a koncern DaimlerChrysler uzatvára trojicu najluxusnejších značiek Maybachom. No zdá sa, že automobilka Maybach ťahá za kratší koniec, jej odbyt zaostáva nielen za konkurenciou, ale aj za vlastnými očakávaniami.Podľa interných cieľov má nemecká automobilka Maybach vyrobiť tento rok 1000 luxusných limuzín. Tento cieľ sa jej však ani zďaleka nedarí splniť. Za prvých šesť mesiacov opustilo výrobné pásy len 118 vozidiel s emblémom Maybach. Experti odhadujú, tento rok pribudne na cestách asi 350 exkluzívnych limuzín Maybach, v tom lepšom prípade sa ich podarí vyrobiť až 400 kusov. V rokoch 2003 a 2004 automobilka vyrobila spolu 1100 vozidiel. Aby Maybach dosiahol zisk, musel by vyrábať až 1500 vozidiel ročne.
AUDI A8 W12 - ZA PRÍPLATOK KERAMICKÉ BRZDY
Značka Audi ide s dobou: pre svoj špičkový typ Audi A8 W12 začala ponúkať ako príplatkovú výbavu keramické brzdy. Automobilka novinku predviedla na IAA 2005 vo Frankfurte nad Mohanom.
Keramické brzdy už dávnejšie našli uplatnenie v automobilovom športe a teraz pozvoľne prenikajú do výbavy sériovo produkovaných automobilov. Ingolstadtská automobilka začala montovať keramické brzdy za príplatok do svojich špičkových modelov Audi A8 W12 a Audi A8 L W12 Quattro.Keramické brzdy majú lepší brzdný účinok ako "klasické" kotúčové brzdy, až štyrikrát vyššiu životnosť kotúčov a prínosom je aj ich menšia hmotnosť a tak aj menšia neodpružená hmotnosť.Majiteľ, ktorý sa rozhodne vybaviť svoje auto sadou keramických bŕzd, zaplatí o 8000 eur viac. Brzdy sa montujú na podvozok s 19-palcovými kolesami a dajú sa ľahko rozoznať vďaka červeným strmeňom, ktoré sú dobré viditeľne cez špice hliníkových ráfikov.
SUBARU B5-TPH - KUPÉ, KOMBI A HYBRIDNÝ POHON V JEDNOM
Ak by sme chceli novinku B5-TPH značky Subaru, ktorou sa japonská automobilka prezentuje na práve prebiehajúcom 39.Tokyo Motorshow, zaradiť do jednej z bežných kategórii vozidiel, asi by to bol problém. Subaru B5-TPH je totiž kombináciou kombi a kupé, pričom nie je ani "čistokrvné" kupé a rovnako ani kombi.
A akoby toho nebolo dosť, japonskí inžinieri pridali aj dnes čoraz častejšie využívaný hybridný pohon.Subaru B5-TPH, ktoré má vonkajšie rozmery 4470 x 1820 x 1500 mm (dĺžka x šírka x výška) a rázvor naprav 2670 mm, oslovuje každého svojím osobitým vzhľadom. Ten je daný kombináciou diametrálne odlišných - z pohľadu vonkajšieho vzhľadu a účelu - dvoch typov karosérie: kupé a kombi. V prospech kupé hovorí dvojdverová karoséria a ostrá, sklonená predná časť, výklopná zadná stena je neodmysliteľnou súčasťou vozidiel kombi, ako aj dostatočne veľká celková výška. Dvojdverové Subaru B5-TPH svojím nekonvenčným vzhľadom vyvoláva asociácie s najmenším typom 9-2 švédskej automobilky Saab.Vozidlo je postavené na platforme Subaru Legacy a pohon zabezpečuje hybridný pohon TPH, s ktorým má japonská automobilka veľké plány: v roku 2007 ho chce ponúkať v modeloch Legacy a Forester.Pohon TPH kombinuje dvojlitrový preplňovaný plochý štvorvalec (dve turbodúchadlá) a kompaktný elektromotor. Celkový výkon hybridnej hnacej jednotky je 260 kW/353 k (motor 250 kW, elektromotor 10 kW), krútiaci moment 350 Nm. Elektromotor umiestnený medzi motorom a prevodovkou sa dostáva k slovu pri rozbiehaní a zrýchľovaní, pri brzdení alebo pri jazde "bez plynu" (napr. z kopca) dokáže premieňať kinetickú energiu na elektrickú. Elektromotor napájajú lítium-iontové akumulátory.