
FOTO - ARCHÍV
Takmer kritická je situácia na stredných odborných školách, najmä však na stredných odborných učilištiach, kde je úroveň vyučovania jazykov veľmi nízka. Dôvodov je, samozrejme, viac.
Podľa záverov štátnej školskej inšpekcie vyučujúci stále nedbajú na to, že po naučení odbornosti je na druhom mieste práve výučba jazykov. Prax je skôr taká, že počet hodín cudzieho jazyka sa na týchto školách protiprávne znižuje, a to aj v odboroch, kde sú cudzie jazyky veľmi dôležité – služby. Niekedy majú žiaci len jednu hodinu jazyka týždenne. Tieto školy majú problém aj zohnať kvalitného jazykára, pretože mu nemôžu ponúknuť vysoký plat. Kvalifikovaných učiteľov ruského a francúzskeho jazyka by zase zohnali, ale žiaci o tieto jazyky nemajú záujem.
Gymnáziá sú na tom síce vcelku dobre, ale tiež majú s naučením jazyka občas problémy – učiteľom veľmi chýbajú najmä učebné pomôcky, audio a videonahrávky k učebniciam. Rôznorodosť zahraničných učebníc, ktoré školy používajú, často vedie k neplneniu učebných osnov.
Na základných školách je zase záujem len o anglický jazyk, pretože však nemôžu zohnať kvalitných učiteľov, často sa učí neodborne. Úroveň vyučovania je aj tu poznačená nedostatkom moderných učebných osnov a pomôcok. (sr)