Ministerstvo platí reklamu v televízii v najlepšom čase

BRATISLAVA - V hlavnom vysielacom čase v televízii skoro každý večer vysielajú reklamu ministerstva pôdohospodárstva o fondoch Európskej únie. Reklama divákom, ktorí nie sú poľnohospodármi, nepovie prakticky nič. Je to informácia iba pre poľnohospodárov,

ktorí môžu dostať peniaze z únie.

Kampaň pre ministerstvo vedené Zsoltom Simonom z SMK robí reklamná agentúra I-Step, ktorú vybrali, podľa zákona o verejnom obstarávaní v užšej súťaži.

Táto agentúra robila aj volebnú kampaň SMK. Reklama je financovaná z fondov únie.

Šéf poľnohospodárskej komory Ivan Oravec hovorí, že by sa pýtal, prečo peniaze minuté na reklamu nedajú radšej roľníkom, ale pochopil, že kampaň vyžaduje únia.

"Mňa to tiež rozčuľuje, ale naozaj ministerstvo a platobná agentúra musia kampaň robiť," hovorí Oravec.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Katarína Czajlíková, hovorkyňa ministerstva, povedala, že Európska únia stanovuje povinnosť robiť reklamu na fondy z peňazí, ktoré poskytne pre poľnohospodárov, a zároveň všetko kontroluje.

Povinnosť zverejniť, že peniaze sú z únie, majú podľa Oravca aj roľníci.

"Keď dostanem peniaze na stroj, musím dať naň nálepku," hovorí.

Podľa šéfa poľnohospodárskej komoryveľkí roľníci nepotrebujú vidieť podobnú kampaň, lebo chodia na školenia, sú v komore, majú internet, ale reklama "určite môže ovplyvniť menších roľníkov", ktorí majú zopár hektárov, aby sa uchádzali o peniaze.

Únia nám dala na propagáciu 29 miliónov korún na tri roky.

Prečo zaplatili vysielací čas na reklamu v najdrahšom večernom čase? Podľa Czajlíkovej by sa malo o programe dozvedieť čo najviac ľudí.

SkryťVypnúť reklamu

Martin Mazág, šéfredaktor mesačníka Stratégie, ktorý sa zaoberá reklamou, marketingom a médiami, hovorí, že vo veľmi špecifických kampaniach je lepšie využiť priame formy oslovenia, teda adresne, a nemuseli by "oslovovať formou kampaní v televízii". (rf)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  2. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  3. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  4. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  5. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  7. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  1. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  4. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  5. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  6. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  8. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  1. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 695
  2. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 498
  3. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 740
  4. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 635
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 711
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 259
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 2 242
  8. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave! 1 328
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu