Koncesie budú platiť všetky domácnosti

BRATISLAVA - Až 40 percent koncesionárov sa podľa rozhlasu a televízie vyhýba plateniu koncesií, čím obom médiám vznikajú stomiliónové straty. Rozhlas včera rozposlal približne 253-tisíc výziev na úhradu nedoplatkov. Výzvu dostanú tie domácnosti či ...

BRATISLAVA - Až 40 percent koncesionárov sa podľa rozhlasu a televízie vyhýba plateniu koncesií, čím obom médiám vznikajú stomiliónové straty. Rozhlas včera rozposlal približne 253-tisíc výziev na úhradu nedoplatkov. Výzvu dostanú tie domácnosti či podnikatelia, ktorí sú v evidencii koncesionárov rozhlasu, ale neplatia.

Firma BSP Lawyer Partners s. r. o., ktorú si rozhlas na vymáhanie nedoplatkov najal, v prípade, že neplatiči na výzvu nebudú reagovať, dá podania na súd. Pri súde sa k nezaplatenej sume pripočítajú aj poplatky z omeškania a ďalšie náklady spojené so súdnym konaním. Mesačný koncesionársky poplatok za rozhlas je 40 korún, v prípade dôchodcov je to 20 korún. Mesačný poplatok za omeškanie je v prípade fyzických osôb 5-tisíc a v prípade právnických 15-tisíc korún.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Podľa ekonomickej riaditeľky rozhlasu Hildy Gajdošovej audit, ktorý si objednali, ukázal, že za tri roky sa nedoplatky evidovaných koncesionárov vyšplhali približne na 90 miliónov korún. Ak by platili aj tzv. čierni poslucháči, teda tí, ktorí vôbec nie sú prihlásení, rozhlas by mal podľa nej ročne o 400 miliónov korún viac.

Podobný spôsob vymáhania nedoplatkov na koncesiách použila Česká televízia, ktorá z vyše pol milióna pohľadávok vymohla polovicu. Akcia priniesla aj približne 70-tisíc nových koncesionárov.

Podrobnosti nového návrhu koncesionárskeho zákona, na ktorom sa zhodli Slovenský rozhlas i televízia, nie sú zatiaľ známe. STV ani SRo nechcú zákon konkretizovať skôr ako ho prerokujú na politickej úrovni.

Podľa člena manažmentu STV Branislava Zahradníka platiť by mala každá domácnosť, respektíve každý obytný priestor, pričom by sa povinnosť neviazala na vlastnenie prijímača. Právnické osoby by mali platiť podľa počtu zamestnancov alebo podľa počtu prijímačov.

SkryťVypnúť reklamu

Zákon STV konzultovala ešte s bývalý riaditeľom SRo Jaroslavom Rezníkom, podľa Zahradníka je však nastavený racionálne a vecne, takže ani nový riaditeľ rozhlasu by sa nemal postaviť proti jeho filozofii.

(zu, sita)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  2. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  3. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  4. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  5. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  7. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  1. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  4. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  5. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  6. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  8. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  1. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 688
  2. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 557
  3. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 732
  4. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 691
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 707
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 261
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 2 239
  8. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave! 1 323
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu