Bohéma je obľúbená. Ľudia vraj na túto operu prídu vždy. Napriek tomu režisér nestratil motiváciu pri jej naštudovaní. "Takéto dielo režiséra provokuje, aby hľadal novú interpetáciu, aby ho urobil inak, aby sa jednoducho neopakoval," prezrádza Michal Babiak.
Pucciniho Bohéma je tragickou operou v silnom romantickom kontexte. "Romantickosť príbehu sme chceli čo najviac prízvukovať. Nie sociálnosť, ktorá by mohla prameniť zo statusu hlavných postáv. Ide o bohémsku skupinku, ktorú v našom naštudovaní predstavujeme s puncom exkluzivity, výnimočnosti či extravagancie," vysvetľuje režisér.
Bohémska spoločnosť v romantickom parížskom prostredí zároveň obsahuje silnejší aktualizačný moment, ako by možno divák očakával. "V devätnástom storočí sa parížska bohéma búrila proti nevkusu a snažila sa poukázať na hodnoty umenia. Tie v bulvári nenájdeme. Tento odkaz nás provokuje k otázke, či máme dosť sily aj my tu a teraz bojovať proti nemu," tvrdí Babiak.
Bohému prvýkrát vo svojej kariére naštudovávajú Jaroslav Dvorský aj Oľga Hromadová. "Z ich strany je to excelentné. Bohému zvládli herecky aj hudobne a vystihujú tým Pucciniho moment poetiky."