e-mailovej komunikácie. Tak by sa dala v krátkosti charakterizovať aktivita pod menom Nokia Business Center.
More e-mailových služieb
Nové softvérové riešenie Nokia Business Center, ktoré prináša aplikácie pre mobilný e-mail, je zamerané predovšetkým na svet biznisu. Cieľom je zmeniť ekonomiku mobilnej komunikácie tým, že aplikácie ako mobilný e-mail sa stanú cenovo dostupnejšie, budú mať intuitívny dizajn a vyššiu mieru integrácie. Takže zamestnanci budú mať
viac voľnosti pre svoju prácu, zatiaľ čo firmy budú profitovať z vyššej miery návratnosti svojich investícií.
Trh mobilných e-mailových služieb je obrovský a neprebádaný. Podľa vyjadrení expertov sa v súčasnosti využíva 650 miliónov firemných e-mailových schránok. Aktuálny počet zákazníkov s mobilným firemným e-mailom je nižší ako 10 miliónov. Bezdrôtový prístup k e-mailu je prakticky univerzálnym riešením - to je výsledok prieskumu uskutočnenom nedávno medzi spoločnosťami, ktoré sú členmi Mobile Advisory Council, konzultačnej firmy IDC a ktoré zmenili e-mailovú komunikáciu aspoň v jednej zo svojich organizačných jednotiek na mobilnú.
Nokia chce mať všetkých
Vedúci svetový výrobca mobilných telefónov chce ponúknuť mobilné zariadenie určené firmám, ktoré bude možné využiť pre telefonovanie, e-mailové správy, resp. pre využívanie ďalších aplikácií.
Dnes až 70 % ľudí, ktorí využívajú obľúbené zariadenia na e-mailovanie, so sebou nosia aj mobilný telefón. Dozrel čas vytvoriť jedno zariadenie a riešenie, ktoré bude v plnej miere spĺňať očakávania spojené s telefonovaním a elektronickou poštou a eliminovať prekážky, ktoré stoja v ceste k zmobilneniu celého trhu firemnej e-mailovej komunikácie.
V súčasnosti sa mnohí hráči na trhu snažia získať istý podiel potenciálneho trhu mobilného e-mailu. Nokia sa chce usilovať o všetkých 650 miliónov firemných e-mailových schránok, keďže má know-how, integrované portfólio biznis služieb, zariadenia, aplikácie, bezpečnostné prvky a podporu.
Možno je to odvážny plán, ale treba zobrať do úvahy, že prechod na mobilnú e-mailovú komunikáciu v celosvetovom meradle sa len začal. Dokazuje to aj fakt, že stovky miliónov užívateľov firemných e-mailov, ktorí majú mobilný prístup, sa len veľmi pomaly približujú k množine tvorenej dvoma miliardami mobilných zákazníkov.
Ako osloviť
Nokia Business Center riešenie pre bezdrôtovú e-mailovú komunikáciu sa od iných riešení bude odlišovať predovšetkým v prístupe, ktorý má byť realizovaný nezávisle na centre pre prevádzku siete - Network Operations Center. V súčasnosti prebieha pilotná prevádzka v sieti Polkomtel SA, ktorá je operátorom siete Plus GSM v Poľsku. Do testu si vybrali aplikácie pre mobilný e-mail, kalendár a zoznam kontaktov. Tieto služby umožnia mobilitu v práci mimo kancelárie a budú umožňovať okamžitý prístup k informáciám uloženým na firemných e-mailových serveroch. Ak sa však zákazník rozhodne, že chce mať aj iné aplikácie z firemného počítača na svojom mobilnom zariadení, môže si vybrať doplnky ako GoodLink a GoodAccess, prostredníctvom ktorých získa prístup do kľúčových firemných aplikácií ako CRM, ERP a Unified Messaging na báze "end-to-end". K tomu však potrebujú nové príručné zariadenia, ktoré spolu s riešením Nokia Business Center je možné kúpiť od vybraných operátorov a akreditovaných predajcov v Európe v poslednom štvrťroku 2005. Pilotné prevádzky na ďalších trhoch začnú tiež v poslednom štvrťroku 2005. (nokia)