V súčasnosti, keď stále viac spoločností prichádza na slovenský trh a krivka nezamestnanosti neustále klesá, začína viac a viac spoločností smerovať svoju pozornosť na intenzívne školenia vlastného personálu. Dôsledkom bude skutočnosť, že bude oveľa ťažšie pritiahnuť zamestnancov z iných spoločností.
Očakáva sa, že dopyt po externých školiteľoch a školiteľských spoločnostiach bude rásť a množstvo týchto spoločností pôsobiacich na Slovensku urobí všetko preto, aby pokryli potreby svojich zákazníkov.
Tieto potreby sa rapídne menia, pretože klienti nie sú povinní akceptovať čokoľvek a postupom času už ani nie sú ochotní akceptovať čokoľvek. Najmä nie to, že výsledok tréningu je neurčitý. Mnoho tréningových spoločností by rado presvedčilo klienta, že požadované zmeny (viac predaja, lepšia tímová spolupráca, rýchlejší a lepší servis, atď.) sú nemerateľné, prípadne budú zaberať dlhý čas. V mnohých prípadoch je to však spôsob, ako sa zbaviť zodpovednosti za výsledok ich tréningového programu.
Napriek tomu, výsledky každého školenia môžu byť veľmi jasne merané a číselne vyjadrené vo finančných výnosoch klienta. Toto je pre klienta, dôležité, pretože bude, samozrejme, chcieť vidieť výsledky svojej investície. Ak investuje milión korún do tréningov, iste počíta aj s profitom, je tak?
Napríklad, my sme navrhli a vytvorili niekoľko obchodných školení PowerMind. Tieto obchodné tréningy majú okamžitý vplyv na obchodné výsledky našich klientov. Okamžité prostriedky, ktoré v priebehu jedného mesiaca zvýšia obraty ich obchodníkov, čo je pre klienta, dôležité, pretože bude, samozrejme, chcieť vidieť výsledky svojej investície.
Tréning pozostáva z teoretickej časti i praktických cvičení, kde si účastníci overia získané znalosti a vytvoria skutočné akčné plány. Títo sú potom pripravení a vysoko motivovaní postupovať podľa nich aj v reálnom živote.
Garancia výsledkov je premietnutá v cenovej štruktúre. Klienti platia len približne 50% z bežného školiteľského poplatku. Na základe nárastu predaja potom postupne uhradia dodatočnú čiastku. To znamená, že ak sa dostavia dobré výsledky, klient zaplatí. Ak nie, nemusí sa zaoberať platením vysokej čiastky za školenie.
Potrebné zmeny môžu nastať veľmi rýchlo. Stačí keď sa človek jediný raz popáli a navždy si to zapamätá. Každý intenzívny zážitok môže zmeniť naše správanie v jedinom momente. Preložené do jazyka školiteľov, návrhom cvičení zameraných na najhlbšie pociťované emócie. Poukázaním na skutočnosť, že väčšina našich rozhodnutí je ovplyvnená strachom (vo všeobecnosti, 80 % toho, čo si myslíme a robíme, je založené na strachu). Strachu z bolesti, strachu zo straty radosti. Väčšina nášho správania sa je založená na vyhýbaní sa bolesti a naháňaní radostí. V momente kedy školiteľ a účastníci školenia zlúčia svoje chápanie tejto skutočnosti, každý krok bude realizovaný lepšie.
Autor: Gerard Koolen, Managing Partner Lugera & Makler