Podľa oficiálnej štatistiky súboj s Ruskom sledovalo 22 137 divákov. "V skutočnosti ich v ňom nebolo viac ako 17 - 18-tisíc," myslí si Vojtech Miklós, generálny riaditeľ Šport progressu, ktorý je marketingovým partnerom Slovenského futbalového zväzu.
Pritom do predaja išlo 26 500 vstupeniek. Dva a pol tisícky ďalších miest zabrali televízne kamery, reklamy či partneri zväzu.
Na Estónsko prišlo ledva desaťtisíc ľudí, hoci oficiálny údaj hovorí o návšteve 12 837. Na otázku, či Šport progress neľutuje, že po dohode so zväzom zvolil formu dvojvstupenky, jeho šéf zareagoval: "Dvojlístok nie je šťastný výraz. Naša filozofia bola iná: Ponúkli sme dva zápasy za cenu jedného."
Paleta (dvoj)vstupeniek bola pestrá: od 500 Sk na miesta za bránami až po 3750 korún za miesto medzi smotánkou. "Najskôr sa predalo sedemsto najdrahších," hovorí Miklós. "A naopak, najhorší pomer predaných a nepredaných bol pri najlacnejších."
Marketingový šéf pripúšťa, že keby za brány predávali vstupenky za polovicu, po 250 Sk, na Rusko by sa ich predalo viac, ale na Estónsko ešte menej. "Takto mal zväz určite vyšší príjem," nepochybuje.
Problém je hlbší. Päťsto korún je dnes v Bratislave bežná cena za jeden muzikál, aj keď na tie lepšie miesta.
"Sledovanosť televízneho prenosu jasne ukázala, že záujem o zápas bol veľký. Stále ešte úzky je však okruh tých, ktorí sú ochotní prísť na štadión. Najmä z finančne slabších vrstiev. Musíme sa usilovať ho rozšíriť," myslí si Miklós a pripomína: "Podstatná časť divákov, ktorá chodí v Bratislave na futbal, je jedna a tá istá skupina. Keď si uvedomíte, koľko atraktívnych súperov tu za pár posledných týždňov hralo, nemôžete nepripustiť, že im to vážne siahlo do peňaženky."
Jeseň je naozaj štedrá na skvostný futbal. Prišlo to v sérii a čosi aj (chvalabohu) nečakane: slovenská futbalová reprezentácia pred Estónskom a Ruskom hrala s Nemeckom, na dvere klope baráž so Španielskom, Artmedia bojovala s Celtigom Glasgow, Partizanom Belehrad, Interom Miláno, čaká ju FC Porto aj Glasgow Rangers.
Fanúšik sa mal kde vyhádzať z peňazí. Našťastie, mal aj prečo. Neoľutoval. To je to, čo je v probléme prázdnych miest v hľadiskách povzbudzujúce.