Vydáva Asociácia slovenských filmových klubov (ASFK) a Slovenský filmový ústav.
Hlavnou témou nového čísla Kino-Ikonu je fenomén kompilačného, strihového, archívneho, kolážového alebo found footage filmu. Súbor textov sa pokúša naznačiť rôzne príznaky alebo aj štýly takto orientovanej práce s filmovým materiálom. Nechýbajú ani texty, ktoré sa dotýkajú experimentálneho filmu (Martin Čihák sa venuje americkým i európskym príbehom "sklíženého" filmu, Austrálčan Marcus Bergner píše o vlastnej tvorbe). Iné texty sa zas dotýkajú začiatkov i súčasnosti tejto tvorivej línie filmu, alebo reflektujú slovenské príklady montovania či kolážovania archívneho filmového materiálu (Marek Šulík uvažuje o práci na filme Lesk a bieda SNP).
Blok textov dopĺňajú aj recenzie na literatúru k téme (Weesove Recyklované obrazy, Leydove dejiny kompilačného filmu Filmy plodia filmy).
Z rubriky venovanej vedľajším postavám v umení, zaujme obsiahla rešerš umelej inteligencie ako vedľajšej postavy vo filme od Ondreja Herca.
Súčasťou Kino-Ikonu 1/2005 je po druhýkrát v jeho histórii doteraz samostatne fungujúci a nepravidelne vydávaný časopis študentov filmovej vedy VŠMU Frame, tentoraz venovaný téme Realit(y). (kul)