Autíčka predal, ponechal si iba aerolínie - austrálsky podnikateľ a bývalý majiteľ Minardi Paul Stoddart. FOTO - ČTK/AP |
Po dvadsiatich rokoch a 340 pretekoch bez jediného umiestnenia na stupňoch víťazov sa včera na Veľkej cene Číny skončila éra stajne Minardi. Paul Stoddart sa zbavil nikdy sa nekončiacich problémov so zabezpečovaním financovania najmenšieho tímu formuly jedna tým, že ho za tridsať miliónov eur strelil konkurenčnému Red Bullu. Posledný majiteľ Minardi, v Anglicku žijúci Austrálčan, o tom pre denník SUN povedal: "Prinieslo mi to veľa zážitkov. Minardi malo dobrých jazdcov aj zlých jazdcov, dobré momenty aj zlé momenty. Spoločne to však bolo jedno veľké dobrodružstvo. Ak mám byť úprimný, stále v duchu ľutujem, že som sa rozhodol predať ho. V tomto depe mám veľmi veľa priateľov, ktorí mi budú chýbať. No myslím, že pre tím ako celok, to bude užitočná zmena.
Zatiaľ som ešte nedostal žiadnu ponuku na pozíciu v niektorej zo stajní F1, ale ja osobne by som sa ešte rád vrátil. S formulou som ešte určite neskončil. Posledných päť rokov v pozícii majiteľa tímu bolo určite najťažších v mojom živote, ale boli aj najšťastnejšie. Teraz som sa zbavil veľkého tlaku, a to mi umožní pokojne sa rozhliadnuť, do čoho by som sa mohol v budúcnosti pustiť."
V talianskej Faenze sídliaci tím Minardi mal od počiatku svojej existencie nedostatočné finančné zázemie a obmedzené technické prostriedky nahrádzal zväčša len nadšením a optimizmom. Majiteľom sa dlhé roky darilo zabezpečovať chod stajne s rozpočtom, ktorý sa zhruba rovná platu Michaela Schumachera. Svoju premiéru mal v roku 1985 na Veľkej cene Brazílie, jazdec Pierluigi Martini vtedy do cieľa nedošiel. Aj počas ďalšieho účinkovania v kolotoči F1 bolo pre jazdcov Minardi zväčša hlavným cieľom kvalifikovať sa do pretekov. Každý finiš mimo konca výsledkovej listiny bolo pre tím zriedkavou udalosťou. Najlepším umiestnením Minardi v pretekoch boli tri štvrté miesta, v Pohári konštruktérov skončil najvyššie v roku 1991, keď bol siedmy. Pod Stoddartovým vedením bolo najsvetlejším bodom piate miesto Marka Webbera na Veľkej cene Austrálie 2002. Od novej sezóny bude tím niesť názov Squadra Toro Rosso. (jk)