V Šanghaji tieklo šampanské prúdom. V tíme Renault vo veľkom štýle oslavovali zisk titulu v Pohári konštruktérov. Ako prví si priamo z víťaznej trofeje dopriali Fernando Alonso (vľavo) a šéf stajne Flavio Briatore. FOTO - ČTK/AP |
Fernando Alonso si už pri prejazde cieľovou čiarou zanôtil do reproduktorov obľúbenú pieseň všetkých víťazov - We are the Champions. Vyhral Veľkú cenu Číny a jeho tím Renault získal Pohár konštruktérov. "Bol to šialený rok. Vstup do sezóny sme mali fantastický, takže ku koncu sme nemuseli toľko riskovať. Vyhral som sedem pretekov, no isto som mal na viac. Takých desať, jedenásť. Pohár konštruktérov bol z hľadiska motivácie na novú sezónu veľmi dôležitý," bilancoval v cieli mladý šampión Alonso. Preteky v Číne boli podľa jeho slov najľahšie za celý rok. "Auto bolo opäť perfektné. Všetkým sme ukázali, že ešte máme nejaké esá v rukáve," dodal Španiel.
V Renaulte vládlo nadšenie. Šéf Flavio Briatore tímu zdôrazňoval, že víťazstvo v Pohári konštruktérov je výsledkom tímovej práce. "Je to ocenenie práce všetkých ľudí. Každý odviedol fantastický výkon od Fernanda až po posledného mechanika. Som nesmierne šťastný," žiaril Briatore. Taliansky biznismen dosiahol rovnaký úspech v roku 1995 ešte s tímom Benetton, v ktorom vtedy jazdil i Michael Schumacher. V roku 2001 však Briatore dostal ponuku viesť novú stajňu Renault a pripraviť ju natoľko, aby mohla zbierať víťazné vavríny. "Stačili nám štyri roky, kým sme vyhrali vo formule 1 všetko, čo sa dá. Je to fantastické. Dosiaľ nikto nič podobné nedosiahol," cituje Briatoreho webová stránka BBC.
Poslená Veľká cena roka sa skončila viac ako symbolicky. Kým na jednej strane zavládla obrovská radosť po víťazstve nového majstra sveta Fernanda Alonsa, vo Ferrari majú nad čím premýšľať. Starý šampión Michael Schumacher sa dopustil detskej chyby už pri jazde na štart. Nedával pozor a vlastnou vinou narazil do Minardi Holanďana Albersa. "Bola to jednoznačne Michaelova chyba. Nepozrel sa do spätného zrkadla a križoval trať. Ako vždy, odskáče si to Minardi," krútil hlavou Paul Stoddart, šéf Minardi. Schumi odštartoval do pretekov v náhradnom monoposte. V 23. kole však dostal hodiny a skončil mimo trate. Kuriózne je, že sa to stalo počas fázy safety car, ktorá spomaľuje preteky. "Príšerný záver nechutnej sezóny," povedal Nemec. O rok sa chce vrátiť v starej forme. (sb, čtk)
Výsledky - Veľká cena Číny
(56 kôl - 305,066 km)
Fernando Alonso
(Šp.) Renault 1:39:53,618
Kimi Räikkönen
(Fín.) McLaren +4,015
Ralf Schumacher
(Nem.) Toyota +25,376
4. Fisichella (Tal.) Renault +26,114, 5. Klien (Rak.) Red Bull +31,839, 6. Massa (Braz.) Sauber +36,400, 7. Webber (Austr.) Williams +36,842, 8. Button (V. Brit.) BAR +41,249, 9. Coulthard (V. Brit.) Red Bull +44,247, 10. Villeneuve (Kan.) Sauber 59,977, 11. Monteiro (Portug.) Jordan +1:24,648, 12. Barrichello (Braz.) Ferrari +1:32,812, 13. Pizzonia (Braz.) Williams +1 kolo, 14. Doornbos (Hol.) Minardi +1 kolo, 15. Trulli (Tal.) Toyota +1 kolo, 16. Albers (Hol.) Minardi +5 kôl.
Konečné poradie MS
Jednotlivci: 1. Alonso (Šp.) 133 bodov, 2. Räikkönen (Fín.) 112, 3. M. Schumacher (Nem.) 62, 4. Montoya (Kol.) 60, 5. Fisichella (Tal.) 58, 6. R. Schumacher (Nem.) 45.
Pohár konštruktérov: 1. Renault 191, 2. McLaren 182, 3. Ferrari 100, 4. Toyota 88, 5. Williams 66, 6. BAR 38, 7. Red Bull 34, 8. Sauber 20, 9. Jordan 12, 10. Minardi 7.