Repčík a Hryc chcú v STV a SRo zakázať reklamu

BRATISLAVA – Súkromní vysielatelia žiadajú, aby verejnoprávne médiá Slovenská televízia a Slovenský rozhlas nemohli vysielať reklamu. Podľa predsedu Asociácia nezávislých rozhlasových a televíznych staníc Andyho Hryca je to nespravodlivé. Verejnopr

BRATISLAVA – Súkromní vysielatelia žiadajú, aby verejnoprávne médiá Slovenská televízia a Slovenský rozhlas nemohli vysielať reklamu. Podľa predsedu Asociácia nezávislých rozhlasových a televíznych staníc Andyho Hryca je to nespravodlivé. Verejnoprávne médiá žijú z koncesionárskych poplatkov, dotácií od štátu a aj z reklamy. Súkromné len z reklamy.

Vláda vlani zaplatila za STV dlh vo výške 565,6 milióna a za SRo 361,4 milióna korún. Na začiatku roku 2002 vláda rozhodla, že za rozhlas zaplatí ďalších 122 miliónov a vyhlásila, že je pripravená vypomôcť aj televízii. Argumentácia STV, že nemôže prežiť pre zvyšovanie cien telekomunikácií, je podľa Hryca účelová. „Ak by to bolo tak, držitelia licencií by nemohli existovať. My máme tie isté ceny a vieme vyžiť,“ povedal rozčúlene.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Systém hospodárenia v STV Hryc prirovnal k systému čiernej diery. „Za uplynulé obdobie vláda verejnoprávnym médiám kompenzovala dlžoby vo výške 1,049 miliardy. Do verejnoprávnych médií peniaze neustále pritekajú, ale čudným spôsobom sa dostávajú preč.“

S Hrycom sa zhodol aj Vladimír Repčík, generálny riaditeľ TV Markíza. Hovoria, že keby podobným spôsobom šafárili aj súkromné médiá, dávno by tu neboli.

Podľa Jarmily Grujbárovej, riaditeľky kancelárie licenčnej rady, boli komerčné aktivity v STV a SRo myslené skôr ako doplnkový zdroj financovania verejnoprávnych médií. Ale v súčasnosti sú od týchto zdrojov závislé.

Podľa mesačníka Stratégia bola v minulom roku v televíziách odvysielaná reklama za viac ako sedem miliárd 800 miliónov korún. Televízii Markíza pritom patrilo 84 percent reklamného koláča, dva programy Slovenskej televízie zabrali okolo 15 percent.

SkryťVypnúť reklamu

(hr)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  2. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  3. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  4. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  5. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  7. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 731
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 538
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 735
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 540
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 531
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 444
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 2 053
  8. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave! 1 206
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu