O barážový zápas futbalistov bude televízny súboj

BRATISLAVA - Futbalový prenos už dlho nepriťahoval k obrazovkám toľko Slovákov ako v stredu večer. Rozhodujúci súboj našich a ruských futbalistov o postup do baráže kvalifikácie svetového šampionátu 2006 mal na Markíze sledovanosť 17,3 percenta a trhový

divácky podiel 42,7 percenta.

"To bude ťažké výrazne tromfnúť," uznáva Vojtech Miklós, generálny riaditeľ Šport progressu, ktorý ako marketingový partner Slovenského futbalového zväzu predáva televízne práva na zápasy slovenskej reprezentácie.

Markíza sa nezabudla pochváliť, že ponúkla "najsledovanejší futbalový zápas roka". Koľko za prenos zaplatila, Miklós neupresnil. "Adekvátne významu," poznamenal. Odporučil manažmentu Slovenskej televízie, aby si vyhodnotil čísla a televíznej rade, aby skontrolovala hospodárenie verejnoprávnej inštitúcie. "Keby kupovala všetky programy za sumy, aké ponúka za futbalové prenosy, stačil by jej polovičný rozpočet," poznamenal. Sobotňajší prenos zápasu s Estónskom a stredajší s Ruskom boli podľa neho pre Jojku či Markízu "vysoko profitabilné".

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Prenosové práva na zápas s Ruskom stáli určite viac ako pol milióna korún. Slovenská televízia z neho ponúkla dvojminútový zostrih. "Za dve minúty zostrihu bola ochotná zaplatiť 70-tisíc a za celý zápas chcela dať dvestotisíc," čudoval sa Miklós.

"Neviem, či také zverejňovanie nie je porušením obchodného tajomstva," zareagoval Branislav Zahradník z vedenia STV. "Nepoznám presné cifry, ale určite sme ponúkli viac." Podľa neho mala verejnoprávna televízia o "bonbónik", za ktorý označil stredajší prenos, "mimoriadny záujem". "Naše vzťahy so Šport progressom sú však veľmi zlé," tvrdí.

Barážové zápasy budú ešte atraktívnejšie. "Biznis je zrejme uzavretý," myslí si Zahradník. "Predkupné práva naň má televízia, ktorá kúpila zápas s Ruskom." Aj komentátor Karol Polák naznačil, že baráž zrejme uvidia diváci na Markíze. Podľa Miklósa je to však inak: "Každá televízia dostane šancu predložiť svoju ponuku. Markíza to nemá priklepnuté, záujem o zápasy Slovenska už deklaroval aj Eurosport."

SkryťVypnúť reklamu

"Ak je to tak, určite prejavíme záujem," ubezpečuje Zahradník z STV. "Rátame s tým, že cena bude vyššia, ale všetko má svoju hornú hranicu."

(mo)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  2. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  3. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  4. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  5. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  7. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  1. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  4. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  5. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  6. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  8. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 694
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 679
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 741
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 703
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 695
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 266
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 2 223
  8. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave! 1 302
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu