divácky podiel 42,7 percenta.
"To bude ťažké výrazne tromfnúť," uznáva Vojtech Miklós, generálny riaditeľ Šport progressu, ktorý ako marketingový partner Slovenského futbalového zväzu predáva televízne práva na zápasy slovenskej reprezentácie.
Markíza sa nezabudla pochváliť, že ponúkla "najsledovanejší futbalový zápas roka". Koľko za prenos zaplatila, Miklós neupresnil. "Adekvátne významu," poznamenal. Odporučil manažmentu Slovenskej televízie, aby si vyhodnotil čísla a televíznej rade, aby skontrolovala hospodárenie verejnoprávnej inštitúcie. "Keby kupovala všetky programy za sumy, aké ponúka za futbalové prenosy, stačil by jej polovičný rozpočet," poznamenal. Sobotňajší prenos zápasu s Estónskom a stredajší s Ruskom boli podľa neho pre Jojku či Markízu "vysoko profitabilné".
Prenosové práva na zápas s Ruskom stáli určite viac ako pol milióna korún. Slovenská televízia z neho ponúkla dvojminútový zostrih. "Za dve minúty zostrihu bola ochotná zaplatiť 70-tisíc a za celý zápas chcela dať dvestotisíc," čudoval sa Miklós.
"Neviem, či také zverejňovanie nie je porušením obchodného tajomstva," zareagoval Branislav Zahradník z vedenia STV. "Nepoznám presné cifry, ale určite sme ponúkli viac." Podľa neho mala verejnoprávna televízia o "bonbónik", za ktorý označil stredajší prenos, "mimoriadny záujem". "Naše vzťahy so Šport progressom sú však veľmi zlé," tvrdí.
Barážové zápasy budú ešte atraktívnejšie. "Biznis je zrejme uzavretý," myslí si Zahradník. "Predkupné práva naň má televízia, ktorá kúpila zápas s Ruskom." Aj komentátor Karol Polák naznačil, že baráž zrejme uvidia diváci na Markíze. Podľa Miklósa je to však inak: "Každá televízia dostane šancu predložiť svoju ponuku. Markíza to nemá priklepnuté, záujem o zápasy Slovenska už deklaroval aj Eurosport."
"Ak je to tak, určite prejavíme záujem," ubezpečuje Zahradník z STV. "Rátame s tým, že cena bude vyššia, ale všetko má svoju hornú hranicu."
(mo)