Česká televízia na reality šou, ktoré dávajú tamojšie komerčné stanice, odpovedá pôvodnou tvorbou. Dvakrát za týždeň vysiela v hlavnom večernom čase seriál Dobrá čtvrť o stredoškolákoch a ich rodičoch. Seriál sleduje v pondelok a v stredu takmer 1,6 milióna divákov, z ktorých je asi 90-tisíc vo veku 4 až 14 rokov.
"Vychádzame v ústrety apelom rodičov, ktorí považujú za nevyhnutné, aby naša programová ponuka vyvažovala agresivitu a amorálnosť niektorých v súčasnosti vysielaných programov," povedal hovorca ČT Martin Krafl.
Podiel Českej televízie na trhu aj po jesennom nástupe reality šou mierne stúpol. ČT 1 mala minulý týždeň 21-percentný podiel na trhu, ČT 2 takmer 8-percentný. Podiel Novy dnes presahuje 38 percent, Prima má necelých 27 percent. Ostatné televízie si medzi sebou delia zvyšných 6 percent. Od roku 2001 sa podiel ČT prakticky nezmenil, takmer o desať percent však stúpla Prima na úkor Novy.
Vydaril sa návrat seriálu Četnické humoresky, ktorý v piatok sleduje takmer 1,7 milióna divákov, teda 44 zo 100 pri televízore. Atraktívna je aj piatková talkšou Jana Krausa Uvolněte se, prosím, ktorú sleduje každý tretí človek, ktorý má zapnutý televízor. Prvý z kriminálnych príbehov Eden videlo takmer 1,5 milióna divákov.
Milión divákov má aj cestopis Kouzlo Afriky Václava Chaloupka. V Česku sa darí aj iným dokumentom. Trojdielny seriál Rudá hvězda nad Německem sledovalo priemerne 450-tisíc divákov, dokument o prvom pristátí na mesiaci videlo 541-tisíc divákov. (zu)
Sledovanosť vybraných programov ČT
Program | Sledovanosť v % | Podiel na trhu v % |
Seriál Dobrá čtvrť | 18,2 | 35,6 |
Talkšou Pošta pro tebe | 8,2 | 17,9 |
Seriál Četnické humoresky | 19.8 | 44,0 |
Talkšou Uvolněte se, prosím | 11,7 | 31,6 |
Zdroj: ATO - Mediareaserch