BRATISLAVA – Pred dvoma rokmi prišla Slovenská sporiteľňa na trh s príťažlivou ponukou s názvom Trio a reklamným sloganom „Kto šetrí, má za tri“. Ľuďom, ktorí do banky vložili svoje peniaze, sľúbila zhodnotiť ich úspory za tri roky okolo 50 percent. Vysoký výnos mal byť kombináciou pevne určeného úroku a ďalšej prémie.
Trio ale neprežilo ani dva roky, lebo sa stalo nevýhodným. Úrokové sadzby padli tak nízko, že udržať Trio pri živote by bolo pre banku stratové. Najväčšia banka na Slovensku sa tak stala prvou finančnou inštitúciou, ktorá obmedzila prijímanie vkladov od obyvateľstva.
Jedným z dôvodov je podľa informácií denníka SME aj to, že Trio si všimli nielen fyzické osoby, ktorým bol produkt určený, ale aj finančné skupiny operujúce s veľkými sumami. Tie mohli prostredníctvom fyzických osôb uložiť na Trio veľmi veľké peniaze. V ich prípade by úroky mohli pri splatení dosiahnuť výšku stámiliónov.
Sporiteľna však takú možnosť popiera. Hlavným dôvodom je podľa nej celková nevýhodnosť Tria. Odvoláva sa pritom na zákon o bankách, podľa ktorého banka nesmie uzatvárať zmuvy „na plnenie zjavne nezodpovedajúce poskytovanej protihodnote“.
(mn)
Tematicky príbuzný článok:
Trio sporenie našlo ľudí so stámiliónmi