BRATISLAVA - Najúspešnejšou reklamnou agentúrou roka je podľa hodnotenia mesačníka Stratégie spoločnosť Wiktor Leo Burnett, ktorá zvíťazila aj v rokoch 2002 a 2004. Druhú priečku obsadila agentúra Istropolitana D'Arcy, tretie miesto patrí spoločnosti Vaculik Advertising.
V ankete Áčko sa berú do úvahy ekonomické výsledky, kreativita agentúr či efektivita ich kampaní. Prihliada sa aj na výsledky v najvýznamnejších reklamných súťažiach doma i vo svete.
Wiktor Leo Burnett dosiahla najvyšší hrubý príjem za minulý rok, a to 109 miliónov. Je aj druhou "najkreatívnejšou" agentúrou, jej Strieborná medaila z festivalu v New Yorku i účasť na shortliste súťaže Cresta s televíznym šotom Rýchlochodec na minerálku Budiš boli najvyššími oceneniami, ktoré slovenská reklama v sezóne získala.
Pre Istropolitanu D'Arcy hovorili najmä jej úspechy na EFFIE Slovakia 2005, kde získala dve striebra a štyri bronzy (za kampaň pre VÚB Banku a Slovak Telecom). V rebríčku kreativity jej patrí piata priečka a v rebríčku Top KRAS 2004 tretie miesto s príjmom 86 miliónov.
Vaculik Advertising je zas najkreatívnejšou agentúrou hodnoteného obdobia na Slovensku. Získala špeciálnu cenu AME Awards na New York Festivals, v ktorej sa hodnotí kreativita reklamy v súčinnosti s marketingovou efektivitou. Ocenená bola za kampaň ,,Nevyhadzujte peniaze" pre Tatra Banku. Má aj druhý najvyšší hrubý príjem vo výške takmer 91 miliónov.
(zu)