Rumunská loď, čo zhorela na Dunaji, bola pomerne stará, plná horľavých materiálov. Bývalý hlavný projektant osobných lodí v lodeniciach Komárno Jaromír Klepoch hovorí, že určite nespĺňala všetky predpisy, keď zhorela do tla. Dnes musí byť v lodi všetko z nehorľavého materiálu.
Podľa neho podobné lode stavali od začiatku šesťdesiatych rokov, keď boli mäkšie predpisy ako dnes. "Drevené steny boli len impregnované nehorľavým prostriedkom."
Osobná loď podľa Klepocha nemôže byť projektovaná na viac ako 30 rokov, najviac na 35. Zdá sa, že rumunská loď bola staršia. "Po roku 1970 už nemohli byť vyrábané tak, aby mali v sebe toľko horľavých materiálov." Nevylúčil, že loď bola po generálnej oprave alebo prestavaná.
Predpisy na vybavenie interiérov osobných lodí sú dnes veľmi prísne, musia mať nehorľavé obloženie chodieb, kajút, spoločenských priestorov, nehorľavé koberce, záclony musia byť zo sklených vlákien. Ističe v každej kajute musia okamžite vypnúť prúd už vtedy, keď cestujúci zapojí do zásuvky napríklad varič, ktorý má vyšší príkon.