Je známe, že výučba jazykov na slovenských školách má nedostatky. Plne sa to ukázalo aj na tohtoročnej maturite, keď maturanti v základnej úrovni B zvládli anglický jazyk len na 58,9 percenta a nemecký dokonca iba na 46,5 percenta. To je podľa Štátnej školskej inšpekcie úroveň, nad ktorou by sme sa mali zamyslieť a hľadať príčiny.
Hoci minister školstva nepovažuje výsledky za alarmujúce, mnohí rodičia áno. Tvrdia, že v škole sa dieťa jazyky nenaučí. Ak teda chcú, aby niečo vedeli, musia im platiť doučovanie alebo štúdium v zahraničí.
Niektorí učitelia tento stav zneužívajú: rodičom tvrdia, že na hodinách sa toho veľa stihnúť nedá a ak chcú, aby ich deti z jazykov niečo vedeli, nech ich prihlásia na popoludňajšie doučovanie - to je, samozrejme, platené a vedie ho jazykárka, ktorá učí na škole.
Prečo sa u nás jazyky učia nekvalitne? Čo s tým chce ministerstvo školstva robiť? Plus rady najlepších jazykárov, ako najlepšie učiť cudzie jazyky.
Čítajte v utorok denník SME!