Pravý britský aristokrat, alebo najrýchlejší sériový sedan sveta, tak možno charakterizovať najnovší, začiatkom tohto roku predstavený model anglickej značky Bentley, ktorý nesie historické označenie Flying Spur podľa modelu zo začiatku päťdesiatych rokov. Za pôvodným menom sa však ukrýva najmodernejšia technika. Postavený na báze kupé Continental GT z mierne upraveným podvozkom, ale spoločnými črtami predných partií, dvojicou svetlometov a predovšetkým prednou mriežkou sa sedan hlási k svojmu dvojdverovému bratovi. Famózny vzhľad vyvoláva nadšené reakcie zákazníkov aj širokej motoristickej verejnosti.
Bentley Continental Flying Spur má totiž štýl a nadčasové línie. Päťmiestny interiér v najvyššej kvalitatívnej úrovni je v prevedení jemnej kože a ušlachtilého dreva. Na ručné spracovanie interiéru spotrebujú remeselníci spolu jedenásť hovädzích koží. Vyčerpávajúca štandardná výbava umožní každému pasažierovi využiť motorizované polohovanie svojho sedadla či individuálne nastavenie klimatizácie. Do batožinového priestoru sa vojde 475 litrov batožiny, k čomu výrobca, samozrejme, ponúka sadu originálnych kufrov, ktoré dokážu batožinový priestor vyplniť bez zvyšku. Po technickej stránke je nový Bentley zhodný so svojím dvojdverovým bratom. Stály pohon všetkých kolies prenáša na cestu 405 kW, teda 560 koní pomocou šesťlitrového dvanásťvalca cez šesťstupňovú automatickú prevodovku. Najvyššia rýchlosť sa pohybuje okolo 306 km/h, čo z Flying Spur robí najrýchlejší sedan v histórii značky a aj najrýchlešie sériovo vyrábané auto v segmente luxusných limuzín. Pri váhe dva a pol tony je patrične dimenzovaná brzdová sústava. Maximálny brzdový účinok zabezpečujú obrovské brzdové kotúče s priemerom 405 mm vpredu a 335 mm vzadu. A ako hlboko treba pri anglickej novinke siahnuť do vrecka? V kuloároch sa hovorí o sume 170 000 eur, teda asi 6,8 milióna korún. Podľa prvých ohlasov je o Flying Spur veľký záujem, firma Bentley totiž už v minulom roku prekonala všetky očakávania, keď predala päť a pol tisíca kupé Continental GT. Po veľkej strate, zvlášť v roku 2003, sa tak anglická značka vrátila späť na výslnie.