s Vďaka infračerveným svetlám uvidí vodič prekážku oveľa skôr než ju osvetlia konvenčné svetlomety. |
i zo systému, ktorý používa armáda. Sériovú podobu asistenta nočného videnia sme mali možnosť spoznať na autosalóne IAA Frankfurt v novej triede S. Asistent nočného videnia využíva dva infračervené svetlomety umiestnené hneď vedľa bežných svetiel. Vysielané infračervené svetlo má ďaleko väčší dosah ako bežné svetlomety, pretože neosvetľuje protiidúcich vodičov a tak nemusí byť sklopené do cesty. Na rozdiel od vojenského komanda, vodič mercedesu nepotrebuje infračervené okuliare, pretože obraz snímaný kamerou sa zobrazuje na displeji. V prípade, že sa pred autom objaví nečakaná prekážka, vodič Mercedesu ju vidí oveľa skôr, než sa ukáže vo svetle bežných svetlometov. Asistent nočného videnia pomáha nielen v obciach, kde sa pohybuje množstvo chodcov, ale aj na diaľniciach, kde môže stáť neosvetlené pokazené vozidlo. Na nemeckej diaľnici pri rýchlosti 200 km/h prejde auto za jednu sekundu 55 m. Teda za niečo viac ako sekundu je na konci úseku, ktorý osvetľujú svetlomety. Ak k prejdenej vzdialenosti prirátame približný reakčný čas jednu sekundu a brzdnú dráhu z tejto rýchlosti (cca 100 m), vychádza nám, že vodič potrebuje na diaľnici dobre vidieť aspoň do vzdialenosti 350 m. Asistent nočného videnia mu to umožní.