Aktívne riadenie VGRS samočinne natočí kolesá aj pri brzdení alebo zrýchľovaní na povrchu s rôznou adhéziou. Vtedy má vozidlo tendenciu stočiť sa do tej strany, na ktorej majú pneumatiky lepšiu priľnavosť. Bez toho, aby vodič pohol volantom, VGRS vychýli kolesá proti smeru otáčania vozidla a drží ho v priamej línii, hoci je pod jednou stranou auta asfalt a pod druhou zľadovatená krajnica. |
Mercedes ako prvý na svete experimentoval s aktívnym nastavením bezpečnostných prvkov bezprostredne pred nehodou. Skôr, ako sa čelo vozidla začne trieštiť o prekážku, operadlo vodiča zaujme ideálnu polohu, aktivujú sa predpínače bezpečnostných pásov a pritiahnu pasažiera do sedadla. Aby vozidlo vôbec rozoznalo hroziaci náraz musí mať namontovaný radar aktívneho tempomatu sledujúci priestor pred vozidlom. Aktívny tempomat udržiava konštantný odstup od vozidiel pred sebou a podľa toho samočinne koriguje rýchlosť auta. Keď radar zaregistruje kritické približovanie sa k prekážke (nedá sa ubrzdiť) pripraví auto na náraz. Podobný systém prípravy pred nárazom "pre crash safety system" dostal aj Lexus GS, ktorý okrem nastavenia bezpečnostných prvkov dokáže tesne pred nárazom vyvinúť maximálny tlak v brzdovom systéme a nastaviť tuhosť predných tlmičov tak, že predok auta sa počas brzdenia a nárazu "neponorí". Stupeň ochrany pasažierov a využitie deformačných zón tým výrazne stúpne, najmä pri čelnej zrážke s terénnymi automobilmi alebo dodávkami.
Stres z cúvania do neveľkého parkovacieho boxu sa stane minulosťou. Senzory ďaleko presnejšie rozoznávajú vzdialenosť od nárazníka iného automobilu než vodič zo svojej pozície. |
Zobrazenie momentálnej situácie vidieť na multifunkčnom displeji. |
Za paradox možno považovať fakt, že City Park vymysleli práve Francúzi, ktorí si z parkovania ťažkú hlavu nerobia a bežne pri vchádzaní do boxu narážajú do okolitých vozidiel. |
Pred pár týždňami Toyota obohatila systém PCS (Pre-crash Safety System) o funkciu sledovania vodiča pre prípady, keď vodič nevenuje pozornosť situácii pred vozidlom. Vďaka kamere umiestnenej na stĺpiku riadenia a počítaču spracovávajúcom obraz, dokáže systém zistiť orientáciu tváre vodiča. Ak systém vyhodnotí, že vodič nesleduje premávku a pravdepodobnosť nárazu je vysoká, bude vodiča varovať zvukovým a svetelným výstražným signálom a následne aj varovným brzdením, čím sa znížia následky pri hroziacej kolízii. Svetová novinka v oblasti bezpečnosti bude k dispozícii pre vozidlá Lexus od jari budúceho roka. Opodstatnenie bude mať najmä na diaľnici, kde vodič nemusí dostatočne skoro spozorovať veľký rýchlostný rozdiel medzi ním a vpredu idúcim vozidlom. |