doteraz nevyužívaných produktov. Vo väčšine prípadov však zmeny predstavujú akési kozmetické úpravy produktu, predovšetkým v službách, ktoré možno realizovať cez e-banking. Aké zmeny alebo novinky možno v jednotlivých produktoch e-bankingu v najbližšom čase očakávať?
Dexia banka
V blízkej budúcnosti plánuje rozšíriť službu Phone Banking na aktívnu formu komunikácie s bankou prostredníctvom IVR technológie, t. j. automatického operátora. Rozšírením funkcionalít služby Phone Banking môže klient okrem zistenia zostatku a pohybov na účte zaslaním na fax realizovať už aj svoje domáce platobné príkazy.
V oblasti zabezpečenia ponúkneme klientom e-Banky okrem využitia Grid karty, SMS kódu či certifikátu možnosť dodatočnej autentifikácie aj prostredníctvom tokenu. Toto zariadenie poskytuje najvyššiu formu bezpečnosti prihlasovania do e-Banky.
ČSOB
Najnovším obohatením portfólia produktov je od začiatku septembra ČSOB BusinessBanking 24, čo je home-bankingový produkt, ktorý ponúka on-line časť - t. j. prehľad o pohybe na účte a bankovej operácie v reálnom čase - ako aj off-line časť, kde klient využíva plnú funkčnosť, napríklad na prípravu väčšieho počtu prevodných príkazov a podobne, pričom nepotrebuje byť pripojený na internet a šetrí poplatky. Do on-line časti sa pripája až vtedy, keď to potrebuje. Do 31. 12. 2005 v spojení s balíkom ČSOB Podnikateľské konto Elektron získa klient zľavu 50 % zo zriaďovateľského poplatku ČSOB BusinessBanking 24 a zároveň trvalú zľavu 50 % z mesačného poplatku za využívanie tohto elektronického kanálu, pričom v cene balíka je zahrnutý neobmedzený počet elektronicky zadaných transakcií tuzemského platobného styku.
HVB Bank Slovakia
V rámci Online Banking pripravuje zmeny predovšetkým v rozsahu funkčnosti tejto služby. Pôjde o ďalšie rozšírenie ponuky funkcií, ako napríklad multisignature, používanie účtov viacerých klientov, rozšírené vyhľadávanie na účte a podobne.
Istrobanka
Banka realizovala úpravu svojich elektronických služieb v máji tohto roka. Zmeny v oblasti poplatkov za služby EB v blízkom čase nepripravuje.
Ľudová banka
V štádiu rozpracovania je projekt, ktorý je zameraný na umožnenie platieb pri nákupe cez internet prostredníctvom elektronického bankovníctva a aj projekt, ktorý zjednoduší prístup klientov a správu niekoľkých účtov.
OTP Banka
Banka testuje zavedenie nových služieb najmä v oblasti internet bankingu, corporate bankingu a doplnenie funkcionality pre SIM Toolkit banking. Nové služby budú užitočné pre podnikateľskú klientelu hlavne pri zvýšení efektivity platobného styku a v prípade retailových klientov napríklad pri navyšovaní kreditov SIM kariet.
Slovenská sporiteľňa
V súčasnosti analyzuje možnosti zavedenia elektronického podpisu do systémov elektronického bankovníctva.
Všeobecná úverová banka
V oblasti bezpečnosti VÚB banka nedávno sprístupnila obnovu certifikátov priamo cez aplikáciu internet bankingu. Od polovice septembra nasadili novú verziu Internet bankingu, hlavne so zmenami a vylepšeniami.
Zahŕňa nové služby - prehľad o hypotekárnych úveroch klienta, dynamické pridávanie príkazov do hromadnej platby, možnosť opakovať už realizovanú platbu s rovnakými údajmi, zoznam zadaných povolení na inkaso, multizasielania na viac e-mailových adries napríklad výpisov, upozornení na transakcie, pravidelných zostatkov, zoznam najčastejšie využívaných konštantných symbolov, výber dátumu cez kalendárik a podobne. Dosiahla sa lepšia prehľadnosť menu a operácií - zlúčenie logicky súvisiacich služieb na jednu obrazovku, priamy a jednoduchší prístup k najfrekventovanejším službám, rýchlejšia navigácia. Zmenil sa grafický dizajn, je tam lepšie farebné rozlíšenie a typové členenie jednotlivých produktov, služieb, operácií zoznamov a podobne.
(sbr)