i sú plné reklamovaných produktov a služieb, ktorým do veľkej miery nerozumiete. Nič si z toho nerobte, pre ešte horšiu orientáciu si prečítajte niekoľko postrehov, ktoré uvádza neodborná literatúra.
Všetky banky a poisťovne sa chcú odlišovať rovnako. Každá chce byť moderná, dôveryhodná, dynamická, spoľahlivá, s individuálnym prístupom a podobne. Banka je banka, a asi to má tak aj byť. Je to ich komunikačná uniforma. Veď kto by vstúpil do banky alebo poisťovne, ktorá by o sebe v reklame tvrdila, že je nedôveryhodná a zvysoka na vás kašle. Negatívne informácie sa šíria iba ústnym alebo internetovým podaním. Minulosť niektorých inštitúcií ukázala, že to môže byť aj pravda.
Zamestnanci bánk za priehradkami a rôzni poisťovací agenti sú tiež len ľudia. Niektorým produktom a službám nerozumejú rovnako ako vy. Vo vašom prípade je to preto, že sa o túto problematiku špeciálne nezaujímate, v prípade zamestnancov preto, že mnohé veci okolo ich produktov sa strašne rýchlo a veľmi často menia. Každú chvíľu je tu nová ponuka alebo nové podmienky, nestihnú sa do toho ani dostať. Z pohľadu zamestnávateľa ich pracovný život nie je o tom, aby slúžili klientom (a za to dostávali plat), ale o tom aby plnili plán. Často musia tlačiť na klientov a predávať najmä to, čo dobre nejde.
Ak vám napríklad poisťovací agent ponúka niečo nové, dobre urobíte, ak sa dobre zamyslíte. Nielen nad tým, či to naozaj nevyhnutne potrebujete (strach velí, že áno), či na to vôbec máte, ale aj nad tým, pre koho je to najviac užitočné. Pre vás? Pre poisťovňu? Pre agenta? To sú tri rôzne uhly pohľadu. Váš by mal byť najdôležitejší, ale často nie je. Koľko je takých ľudí, ktorí si vyžiadajú text zmluvy na podrobné preštudovanie predtým ako ho podpíšu?
Na záver rada. Ak človek, ktorý zastupuje nejakú poisťovňu, priveľmi vyzdvihuje svoju ponuku a zároveň očierňuje ponuku konkurencie, rýchlo utekajte. Možno tomu nerozumie práve tak ako vy, a mohol by vám niečo zatajiť.
Autor: LIVER