Lídrom medzi maloobchodnými reťazcami na Slovensku je už niekoľko rokov Tesco. Vlani dosiahlo s 28 hypermarketmi a piatimi obchodnými domami podľa agentúry pre prieskum trhu Terno tržby 19,4 miliardy korún. Ak by Tesco získalo aj Carrefour, upevnilo by si pozíciu jednotky na trhu. Tesco navyše tento rok už otvorilo jednu novú predajňu a do konca roka by mali pribudnúť ďalšie.
Ak by Carrefour kúpila Hypernova, jej obrat by sa takmer zdvojnásobil. Z piateho miesta by sa tak mohla dostať až na tretiu priečku s celkovými tržbami okolo trinásť miliárd korún.
Ostatné siete, ktoré pôsobia na Slovensku, pravdepodobne nebudú mať o obchody Carrefouru záujem. Ich predajne sa totiž od hypermarketov Carrefour výrazne líšia ako v sortimente, tak aj vo veľkosti. Ak by sa Carrefour nedohodol s Hypernovou ani Tescom, otvorí sa priestor pre nový zahraničný reťazec, ktorý by na svoj štart získal veľmi silnú pozíciu na trhu.
Poslednou možnosťou je, že Carrefour predá jednotlivé predajne samostatne alebo by jednoducho odstúpil od zmlúv s obchodnými centrami, v ktorých sa nachádzajú. Tie by si potom samy našli nových partnerov. (pcs)