Za hokejom Slováci šalejú, to priťahuje

Z celosvetového hľadiska má hokej veľmi ďaleko k titulu marketingový kráľ, ale na Slovensku je to šport - fenomén.

Výkonný riaditeľ marketingu Slovenského zväzu ľadového hokeja Martin Ryba si myslí, že dominantný záujem slovenských firiem o podporu hokeja je logický: "Ako jediný kolektívny šport dosahuje na úrovni reprezentácie v posledných piatich - šiestich rokoch pravidelne výraznejšie úspechy a počas vrcholných podujatí dokáže zošalieť Slovensko - a to je to, čo sponzori vyhľadávajú."

Úspech však nie je všetko, treba ponúknuť aj čosi viac. "Partneri čakajú nápad, ktorý sa dá ponúknuť aj bez úspechu," pripomína Ryba. "Samozrejme, v podaní úspešného hokejistu je pre nich atraktívnejší, ako v podaní málo známeho basketbalistu."

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Slovenský trh je malý a nie zrelý na to, aby šport predával konkrétny produkt. "Preto stále prevažuje imidžová reklama," myslí si.

Hokejový zväz pokrýva vyše 60 percent svojho rozpočtu z marketingových príjmov, tvrdí Ryba. Takých je minimum, ak vôbec nejaký na Slovensku existuje.

Avízo znižujúcich sa výdavkov na reklamu ho nedeprimuje. "Celosvetovo je tlak na marketingových šéfov, aby za menej peňazí vytĺkli viac muziky, balíky nie sú nafukovacie balóny," vraví. "Strop je tam, kde ešte šport dokáže vrátiť, čo doň sponzor vrazí."

Viac ho vzrušuje chýbajúca legislatíva. "Na Slovensku sponzoring neexistuje," potvrdzuje. "Športové spolky uzatvárajú s partnermi zložité, na desiatky strán formulované zmluvy o reklamnej spolupráci, ktoré zamestnávajú úradníkov."

SkryťVypnúť reklamu

Známy fakt, s ktorým nikto nevie pohnúť. Nerieši ho ani návrh nového zákona o športe. Rezort financií totiž odmieta pohnúť s daňovými zákonmi. Bez toho je však celý zákon zbytočný. V tomto volebnom období zrejme neprejde ani vládou.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  2. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  3. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  4. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  5. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  7. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 690
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 476
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 734
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 470
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 463
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 546
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 999
  8. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave! 1 169
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu