Marketing slovenského športu vyfasoval trojku

Firmy si vyhodnocujú ekonomický efekt vložených prostriedkov. V prieskume mali možnosť to aj oznámkovať. Svojim športovým partnerom dali v priemere známku 2,95, zaokrúhlene - trojku. "Ak mám byť úprimný: myslel som si, že bude horšia," priznal patrón ...

Firmy si vyhodnocujú ekonomický efekt vložených prostriedkov. V prieskume mali možnosť to aj oznámkovať. Svojim športovým partnerom dali v priemere známku 2,95, zaokrúhlene - trojku. "Ak mám byť úprimný: myslel som si, že bude horšia," priznal patrón prieskumu Peter Goliaš.

"Trojka? Kým to nie je päťka... Trojka je dobré, nie?" spontánne zareagoval šéf hokejového marketingu Martin Ryba vo vedomí, že ak hokej má najvyššiu priazeň sponzorov, tak asi nielen pre výsledky, ale aj preto, že si sponzori vážia kvalitu spolupráce so zväzom.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

"Výsledná známka je ovplyvnená štyrmi päťkami," pripomenul Golian. Najviac bolo dvojok - osem. Jedna firma sa nerozpakovala dať jednotku, ďalšia spokojnosť ohodnotila známou 1,5."

"Voľakedy prúdili sponzorské peniaze bezbolestne po kamarátskych linkách," konštatuje olympijský šéf Chmelár. "Dnes sa o ne zvádza tvrdý boj, firmy požadujú za keš peniaze omnoho viac. Za každú korunu minimálne päťdesiat halierov, pričom náklady na ich prezentáciu znášame my. Voľakedy sme mali mediálnu, najmä televíznu spoluprácu za lacný groš, dnes za ňu ťažko platíme."

Prostredníctvom nových zahraničných vlastníkov získali firmy aj know-how a skúsenosti z marketingovej brandže z prostredia vyspelej trhovej ekonomiky.

"V športových spolkoch sme neboli pripravení na stupeň profesionality, aký partneri vyžadujú. Nie je to úplne rovné partnerstvo. My sme v nevýhode," myslí si Chmelár. "Musíme si však zvyknúť a sakramentsky tvrdo na sebe pracovať. Manažérov nie je veľa a sú drahí. Žiadny zväz nie je schopný zaplatiť špičkového odborníka. Musíme ísť na kompromis. Hľadať mladých a dať ich školiť. No stáva sa, že keď sa vyškolia, už sme im krátki a odchádzajú za lepšími podmienkami."

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  2. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  3. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  4. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  5. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  7. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 699
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 488
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 734
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 502
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 480
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 511
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 2 008
  8. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave! 1 177
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu