Riaditeľ SRo chce pred odchodom založiť firmu na príjem reklamy

BRATISLAVA - Dva týždne pred koncom svojho mandátu predložil generálny riaditeľ Slovenského rozhlasu Jaroslav Rezník rozhlasovej rade návrh, aby rozhlas založil stopercentnú dcérsku spoločnosť Media SRo, ktorá by preň nakupovala reklamu a robila i market

BRATISLAVA - Dva týždne pred koncom svojho mandátu predložil generálny riaditeľ Slovenského rozhlasu Jaroslav Rezník rozhlasovej rade návrh, aby rozhlas založil stopercentnú dcérsku spoločnosť Media SRo, ktorá by preň nakupovala reklamu a robila i marketing.

"Týždeň pred voľbou nového riaditeľa nepokladám za vhodné predkladať takýto zásadný materiál," povedal po prerušenom rokovaní člen rady Peter Juščák. Mária Hlucháňová si myslí, že rada by svojím súhlasom nepriamo porušila podmienky prebiehajúceho konkurzu na riaditeľa rozhlasu. Od kandidátov totiž chcela návrhy na ozdravenie rozhlasu a ich výraznou súčasťou má byť aj riešenie príjmov z reklamy.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Ani dozorná komisia rozhlasu nevydala k Rezníkovmu návrhu jednoznačné stanovisko a jej predseda Roman Černák si myslí, že by bolo lepšie nechať riešenie problému na nového riaditeľa.

Člen rady Igor Gallo zasa komisiu podozrieva, či sa nesnaží oddialiť rokovanie o tomto bode. Peter Michalica nepriamo Černákovi pripomenul jeho obchodné prepojenie na Davida Hanzalíka z agentúry PSMA, ktorá zastupuje rozhlas do septembra. Černák a Hanzalík sú od novembra 1993 spoločníkmi i konateľmi firmy ADN, ktorá sa venuje obchodnej činnosti.

Media SRo by mala mať asi 15 pracovníkov a na vznik si zobrať asi 10-miliónový úver. Gajdošová tvrdila, že banky by nepožadovali ručenie majetkom rozhlasu. Provízia spoločnosti by bola až 30 percent, hoci bežná provízia je okolo 15 percent.

SkryťVypnúť reklamu

V roku 2006 by teda mal rozhlas podľa svojho plánu nechať spoločnosti viac ako 38 miliónov. Za riaditeľa chce rozhlas svojho šéfa marketingu Petra Krajčího. (zu)

Rozhlas sľubuje príjem z reklamy výrazne vyšší, ako bol v minulosti

Ak by spoločnosť Media SRo vznikla, v novom roku by mala podľa plánu vedenia SRo rozhlasu priniesť za reklamu "realisticky" 127 miliónov korún. Pesimistický odhad hovoril o 108, optimistický až o 162 miliónoch. Nebolo zrejmé, koľko zo sumy by tvorili bartre. Viacerým členom komisie sa tento odhad nezdal.

Projekt Media SRo predstavila rade ekonomická riaditeľka rozhlasu Hilda Gajdošová. Argumentovala, že súkromné rádio Expres zarobí na reklame viac ako 120 miliónov. Predseda dozornej komisie Roman Černák jej pripomenul, že poslucháči SRo, prevažne starší a chudobnejší, nie sú pre zadávateľov reklám príliš zaujímaví. Čistý príjem z reklamy bez bartrov je v tomto roku zatiaľ asi 35 miliónov, vlani to bolo necelých 70 miliónov. Nad 100 miliónov ročne rozhlas zarábal, len keď vrcholili kampane nebankových subjektov.

SkryťVypnúť reklamu

Gajdošová hovorila, že bez Media SRo budú rozhlasu reklamné príjmy unikať a jeho pozícia na trhu sa zhorší. Odkedy rozhlas vypovedal zmluvu s PSMA, firma mu prakticky neplatí. Bráni sa tým, že SRo jej dlhuje nevyplatené provízie za bartre, na ktoré má podľa zmluvy nárok. Roky si ich však neúčtovala.

Riaditeľ rozhlasu Jaroslav Rezník rade tvrdil, že rozhlas je s PSMA v právnom spore, David Hanzalík z agentúry povedal, že nijaký návrh od právnikov SRo zatiaľ nedostal. (zu)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  2. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  3. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  4. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  5. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  7. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 750
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 582
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 737
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 608
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 581
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 369
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 2 107
  8. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave! 1 241
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu