FOTO |
agentúra AFP.
Prvé značky špeciálne vyrábaných pánskych módnych doplnkov sa objavili koncom 90. rokov. Dnes si na trhu konkurujú tri výrobky - náramok, prívesok a prsteň. Podľa Pierra Francoisa, predstaviteľa značky Fifi la Ferraille, pánsku bižutériu vyhľadávajú predovšetkým tínedžeri a mladí muži do 25 rokov, ktorí sa tak chcú identifikovať so svojimi idolmi - rockermi či rapermi. Mnoho mladých fanúšikov rapu si napríklad obľúbilo prívesok, ktorý siaha často až k pupku. Muži nad 25 rokov si vraj už cestu k ozdobám hľadajú len ťažko. Tvorca značky Coté mecs Jean Rameau s tým nesúhlasí, tvrdí, že bižutériu si kupujú aj muži okolo päťdesiat, šesťdesiat rokov, aby dokázali, že sú stále 'in'. Súčasný muž podľa Rameaua pochopil, že vytváranie vlastného imidžu neznamená zženštilosť. Trendu rastúcej obľuby pánskej bižutérie sa prispôsobil aj parížsky obchodný dom Printemps-Homme, ktorý požiadal viacerých výrobcov, aby pre nich vytvorili šperk, ktorý bude "exkluzívny, trendový a pritom mužný". Voľba padla na náramok, pretože je najpredávanejšou mužskou ozdobou, prívesok je až za ním. "Náramok si môže muž ľahko schovať pod košeľu, keď ide na rokovanie," hovorí Pierre Francois. Náramky sa vyrábajú najmä zo striebra, ocele, kože, semišu či gumy. Farebná bižutéria zatiaľ na odbyt veľmi nejde.