Hoci veľa ľudí sa súkromne sťažuje na správanie lekárov, branie úplatkov či neochotu zdravotníckeho personálu, oddelenia kontroly a sťažností, v nemocniciach a poliklinikách neevidujú takmer žiadne podania. Aj veľké nemocnice ich dostanú v priemere len desať až tridsať za rok.
Navonok to teda vyzerá tak, že je všetko v poriadku. Ak máte pocit, že to tak nie je, nebojte sa podať sťažnosť. Podľa zákona o sťažnostiach sa „podanie sťažnosti nesmie stať podnetom ani dôvodom na vyvodzovanie dôsledkov, ktoré by sťažovateľovi spôsobili akúkoľvek ujmu“.
Na oddelení kontroly a sťažností Detskej fakultnej nemocnice na Kramároch v Bratislave nás ubezpečili, že každá (aj anonymná) sťažnosť bude riadne prešetrená. „Vedenie nemocnice sa zaoberá každým podnetom. Záleží nám, aby všetko bolo v poriadku,“ hovorí Ing. Hromádková.
Potvrdila, že sťažností veľa nie je. V nemocnici však majú nové dotazníky, ktoré majú zlepšiť úroveň zdravotníckych služieb v tejto nemocnici. „Môžu ich vyplniť pacienti, ale aj ich rodinní príslušníci.“
Každú sťažnosť by mali prešetriť a vybaviť do 30 dní. V odôvodnených prípadoch o ďalších 60 dní. (sr)